Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Diagnostics of subject results on literary reading in a primary school as a tool of education quality control

Proceeding
DOI: 10.21661/r-112933
Open Access
VII Research-to-Practice Conference «Upbringing and education: theory, metodology and practice»
Creative commons logo
Published in:
VII Research-to-Practice Conference «Upbringing and education: theory, metodology and practice»
Author:
Vlasova V.M. 1
Work direction:
Современные педагогические технологии
Rating:
Article accesses:
8183
Published in:
eLibrary.ru
1 MBEI "Comprehensive school №40"
For citation:
Vlasova V. M. (2016). Diagnostics of subject results on literary reading in a primary school as a tool of education quality control. Upbringing and education: theory, metodology and practice, 35-44. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-112933

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The following article reveals a technology of pedagogical diagnostics of subject results as a basis of educational monitoring, in other words, it is the tool, more concrete fast studying, assesment, regulating and correction of the process or event, permitting the teacher with smaller losses to achieve more significant results, higher quality of literary education.

References

  1. 1. Журова Л.Е. Методика проведения педагогической диагностики // Начальная школа. – 2002. – №3.
  2. 2. Засорина Л.Н. Педагогическая диагностика, как мониторинг качества образования / Л.Н. Засорина, Е.М. Плюснина // Начальная школа. – 1999. – №1.
  3. 3. Нечаева Н.В. Изучение результативности развития речевой деятельности младших школьников.
  4. 4. «Об утверждении и введении в действие федерального государственного образовательного стандарта начального общего образования» – приказ от 6 октября 2009 г. №373.
  5. 5. Поташник М.М. Управление качеством образования. – М., 2008.
  6. 6. Яшина Н. Диагностика обученности как способ управления качеством образования // Народное образование. – 2014. – №7.
  7. 7. Сайт Российской государственной детской библиотеки [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.rgdb.ru
  8. 8. Новая начальная школа [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://school-collection.edu.ru
  9. 9. Открытый урок. Первое сентября [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://festival.1september.ru/articles/634512/

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.