Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Activity content of holistic educational process subjects: the target component and regulatory requirements

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113226
Open Access
IX International Research-to-practice Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Creative commons logo
Published in:
IX International Research-to-practice Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Authors:
Nabiev V.Sh. 1 , Dyakonova O.O. 1 , Istomina A.A. 1 , Pankratova O.G. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
2933
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "I.N. Ulyanov Ulyanovsk State Pedagogical University"
For citation:
Nabiev V. S., Dyakonova O. O., Istomina A. A., & Pankratova O. G. (2016). Activity content of holistic educational process subjects: the target component and regulatory requirements. Relevant lines of scientific research: theory and practice, 37-40. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113226

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article presents the author's bases of pedagogical support of the educational process in a liberal arts college on the basis of competence approach. There are regarded the actual questions of substantive content fulfillment of the activity of subjects of a holistic educational process in the context of target and task to-determination.

Acknowledgments

Исследование выполнено при финансовой поддержке РГНФ и администрации Ульяновской области. Проект «Теория образовательного потенциала и оценка учебных достижений обучающихся в вузе (на примере подготовки бакалавров по направлению 050100 – Педагогическое образование)» №15–16–73003.

References

  1. 1. Набиев В.Ш. Диагностика результатов деятельности и формирование профессионально значимых качеств бакалавров педагогического образования / В.Ш. Набиев // Профессиональное образование в России и за рубежом. – 2016. – №2 (22). – С. 80–85.
  2. 2. Набиев В.Ш. Дидактические условия формирования военно-специальной компетентности курсанта военного вуза связи (на примере специальных дисциплин): Дис. … канд. пед. наук. – Ульяновск, 2008. – 215 с.
  3. 3. Набиев В.Ш. Исследование характеристик целостности образовательного процесса в гуманитарном вузе / В.Ш. Набиев // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. – 2016. – №8–2. – С. 271–274.
  4. 4. Набиев В.Ш. Компоненты целостного образовательного процесса в диалектическом единстве связанности и противоречивости развития / В.Ш. Набиев, О.О. Дьяконова, М.А. Петухов // Социально-педагогический контекст образования: проблемы и тенденции: Материалы Всерос. научно-практич. конф. – Ульяновск, 2015. – С. 353–361.
  5. 5. Набиев В.Ш. Педагогическое обеспечение образовательной деятельности в вузе / В.Ш. Набиев, О.О. Дьяконова // Высшее образование сегодня. – 2016. – №9. – С. 41–44.
  6. 6. Набиев В.Ш. Педагогическое обеспечение успешности освоения компетенций в образовательном процессе вуза / В.Ш. Набиев // Современные проблемы науки и образования. – 2015. – №5 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=22712 (дата обращения: 07.09.2016).
  7. 7. Набиев В.Ш. Смысловые интерпретации целей освоения основных образовательных программ бакалавриата / В.Ш. Набиев // Поволжский педагогический поиск (научный журнал). – 2014. – №4 (10). – С. 114–117.
  8. 8. Петухов М.А. Технологические проблемы формирования фундаментальных характеристик личности обучающихся / М.А. Петухов, В.Ш. Набиев // Высшее образование сегодня. – 2010. – №6. – С. 55–61.
  9. 9. Nabiev V.Sh. Pedagogical support of university educational activities / V.Sh. Nabiev, O.O. Diakonova // Austrian Journal of Humanities and Social Sciences, «East West» GmbH. Vienna. 9–10(5) 2015. – P. 71–73.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.