Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The use of dynamic geometry systems in the teaching the bachelors of Economics

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113305
Open Access
VIII International Research-to-practice conference «Innovative technologis in science and education»
Creative commons logo
Published in:
VIII International Research-to-practice conference «Innovative technologis in science and education»
Author:
Andrafanova N. V. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3196
Published in:
eLibrary.ru
1 FSFEI of HE "Kuban State University"
For citation:
Andrafanova N. V. (2016). The use of dynamic geometry systems in the teaching the bachelors of Economics. Innovative technologis in science and education, 71-75. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113305

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article deals with the application of information and communication technologies (ICT) tools while teaching the bachelors of economy in the study of mathematics in high school. For example, a dynamic geometry system (DGS) GeoGebra illustrates the feasibility of computer tools in solving the problems of the section "Analytic geometry in the plane." The author shows the classification of the software used in mathematics education.

References

  1. 1. Андрафанова Н.В. Применение информационных технологий в математическом образовании / Н.В. Андрафанова, Н.В. Губа // Образовательные технологии и общество. – 2015. – Т. 18. – №4. – С. 559–573.
  2. 2. Шмалько С.П. Сгущение учебной профессионально ориентированной информации по математике при обучении студентов-экономистов // Теория и практика общественного развития. – 2011. – №6. – С. 150–155.
  3. 3. Андрафанова Н.В. Интерактивная геометрическая среда как средство развития познавательного интереса школьников / Н.В. Андрафанова, Д.С. Назарян // Проблемы и перспективы развития образования в России. – 2014. – №27. – С. 59–65.
  4. 4. Андрафанова Н.В. Инновационные технологии в преподавании геометрии / Н.В. Андрафанова, И.А. Закира, Д.С. Назарян // Личность, семья и общество: вопросы педагогики и психологии. – 2014. – №47. – С. 55(65.
  5. 5. Андрафанова Н.В. Использование информационных технологий при подготовке бакалавров экономических направлений / Н.В. Андрафанова, Н.В. Губа, С.П. Шмалько // Информатизация образования и науки. – 2016. – №3 (31). – С. 45–57.
  6. 6. Долгополова А.Ф. Пути повышения качества образования студентов экономических направлений / А.Ф. Долгополова, С.П. Шмалько // Политематический сетевой электронный научный журнал Кубанского государственного аграрного университета. – 2016. – №116. – С. 228–238.
  7. 7. Андрафанова Н.В. Профильная ориентация обучения информатике в военном вузе: Дис. … кан. пед. наук. – М., 2003.
  8. 8. Мороз О.В. Профессионально ориентированное конструирование дидактического обеспечения курса математики для специальности «Регионоведение»: Дис. … канд. пед. наук; Кубанский государственный университет. – Краснодар, 2007.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.