Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Monitoring problem in psycho-pedagogical studies

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113315
Open Access
IX International Research-to-practice conference «Preschool education: experience, questions and future development»
Creative commons logo
Published in:
IX International Research-to-practice conference «Preschool education: experience, questions and future development»
Author:
Chepik G.P. 1
Work direction:
Проблемы повышения качества образования в ДОУ
Rating:
Article accesses:
3614
Published in:
eLibrary.ru
1 LS MAPEI "K/g №2 Brusnichka"
For citation:
Chepik G. P. (2016). Monitoring problem in psycho-pedagogical studies. Preschool education: experience, questions and future development, 206-210. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113315

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

In spite of the achievements in the field of preschool education, the quality of the educational process does not yet sufficiently meet the increased requirements of social development, this stipulates the search for relevant methods and tools to help organizations in monitoring the process of formation level among senior preschool children learning and cognitive competence. One of the most important conditions to ensure the quality of its formation is a pedagogical monitoring. The author analyzes the psychological and pedagogical literature on the issue of the development and application of pedagogical monitoring in order to assess the effectiveness of the educational system.

References

  1. 1. Абрамовских Н.В. Педагогический мониторинг в образовательном процессе дошкольного учреждения / Н.В. Абрамовских // Стандарты и мониторинг. – 1999. – №2. – С. 59–64.
  2. 2. Алексеенко Т.А. Критерии управления качеством обеспечения процесса подготовки специалистов в университете / Т.А. Алексеенко // Высшее образование в СНГ. – 2008. – №4 (Дополнение). – С. 101–104.
  3. 3. Авлишина Л.Н. Служба мониторинга учебно-воспитательного процесса / Л.Н. Авлишина, А.Е. Луковников // Справочник заместителя директора школы. – 2007. – №2. – С. 24–32.
  4. 4. Афонькина Ю.А. Мониторинг качества освоения основной общеобразовательной программы дошкольного образования / Ю.А. Афонькина. – Волгоград: Учитель, 2011. – 156 с.
  5. 5. Майоров А.Н. Мониторинг в образовании / А.Н. Майоров. – 3-е изд., испр. и доп. – М.: Интеллект-Центр, 2009.
  6. 6. Гузеев В.В. Планирование результатов образования и образовательная технология. / В.В. Гузеев. – М.: Народное образование, 2009.
  7. 7. Горб В.Г. Теоретические основы мониторинга образовательной деятельности / В.Г. Горб // Педагогика. – 2003. – №5. – С. 10–14.
  8. 8. Белкин А.С. Педагогический мониторинг образовательного процесса / А.С. Белкин, В.Д. Жаворонков, С.Н. Силина. – Шадринск: ШГПИ, 1998. – Вып. 3.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.