Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Theoretical and methodological basis of the future managers for Records Management training

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113348
Open Access
VIII International Research-to-practice conference «Innovative technologis in science and education»
Creative commons logo
Published in:
VIII International Research-to-practice conference «Innovative technologis in science and education»
Author:
Varno O.A. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
2925
Published in:
eLibrary.ru
1 FSSFEI of HE "South Ural State University" (NRU)
For citation:
Varno O. A. (2016). Theoretical and methodological basis of the future managers for Records Management training. Innovative technologis in science and education, 81-86. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113348

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article is devoted to the synthesis of cultural, competent and business-based approaches, which must be regarded as theoretical and methodological basis of training future managers for records management. These approaches help students to act in different problematic situations, form a professional, personal orientation, self-worth in the formation of the personality, creativity priority, as well as learn how to focus on the solution of social problems.

References

  1. 1. Федеральный государственный образовательный стандарт Высшего профессионального образования по направлению подготовки. 034700. Документоведение и архивоведение (квалификация (степень) «Магистр») от 28 октября 2009 г. №492.
  2. 2. Федеральный государственный образовательный стандарт Высшего профессионального образования по направлению подготовки. 034700. Документоведение и архивоведение (квалификация (степень) «Бакалавр») от 28 октября 2009 г. №493.
  3. 3. Басаков М.И. Делопроизводство: Учеб. пособие для студентов образовательных учреждений среднего профессионального образования / М.И. Басаков. – М.: Маркетинг, 2002. – 336 с.
  4. 4. Белкин А.С. Компетентность. Профессионализм. Мастерство / А.С. Белкин. – Челябинск: ОАО «Южурал. кн. изд-во», 2004. – 176 с.
  5. 5. Зеер Э.Ф. Психология профессий: Учебное пособие для студентов вузов. – 2-е изд., доп. и перераб. / Э.Ф. Зеер. – М.: Академический Проект; Екатеринбург: Деловая книга, 2003. – 336 с.
  6. 6. Иванов Д.А. Компетентностный подход в образовании. Проблемы. Понятия. Инструментарий / Д.А. Иванов, К.Г. Митрофанова, О.В. Соколова: Учеб.-метод. пос. – М.: АПК и ПРО, 2003. – 101 с.
  7. 7. Кирсанова М.В. Современное делопроизводство: Учеб. пособие / М.В. Кирсанова. – М. – Новосибирск: Инфра-М-Сибирское соглашение, 2002. – 283 с.
  8. 8. Никитина Е.Ю. Педагогическое управление коммуникативным образованием студентов вузов: перспективные подходы: Монография / Е.Ю. Никитина, О.Ю. Одинаева. – М.: МАНПО, 2006. – 154 с.
  9. 9. Никитина Е.Ю. Теоретико-методологические подходы к проблеме подготовки будущего учителя в области управления дифференциациацией образования: Монография / Е.Ю. Никитина. – Челяб.: Изд-во ЧГПУ, 2000. – 101 с.
  10. 10. Общеевропейские компетенции владения иностранным языком: изучение, обучение, оценка (русская версия). – М.: Изд-во МГЛУ, 2003. – 256 с.
  11. 11. Профессиональное образование XXI века: Коллективная монография / Под ред. проф. Е.Ю. Никитиной. – М.: Перо, 2016. – 227 с.
  12. 12. Равен Дж. Компетентность в современном обществе / Дж. Равен – М.: Когито-Центр, 2002. – 102 с.
  13. 13. Управление персоналом организации: учеб. – 4-е изд., доп. и перераб. / Под ред. А.Я. Кибанова. – М.: Инфра-М, 2013. – 678 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.