Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Вопросы творческого взаимодействия в образовании в современных зарубежных и российских публикациях

Proceeding
XII International Research-to-practice conference «Scientific community of students»
Creative commons logo
Published in:
XII International Research-to-practice conference «Scientific community of students»
Author:
Valentinov A. V. 1
Work direction:
Педагогические науки
Rating:
Article accesses:
2627
Published in:
eLibrary.ru
1 Pedagogic school (branch) FSAEI of HPE "Far-East Federal University" in Ussuriisk
For citation:
Valentinov A. V. (2016). Вопросы творческого взаимодействия в образовании в современных зарубежных и российских публикациях. Scientific community of students, 15-23. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The paper gives a brief analysis of the information relevance and considers contemporary views on the significance of creative teacher-students' interaction in modern higher educational institutions. The forms of such interaction are given in the light of changing educational paradigm. Those forms are viewed as striking demonstrations of the importance of creative educational communication studies.

References

  1. 1. Бордовская Н.В., Реан А.А. Педагогика, учебное пособие / Н.В. Бордовская, А.А. Реан. – СПб.: Питер, 2015. – 304 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://books.google.ru/books?id=ZdRLDAAAQBAJ&pg
  2. 2. Ильин Г.Л. Философия образования. – М.: Вузовская книга, 2002. – С. 224.
  3. 3. Коршунова Н.Л. Особенности современного этапа в развитии общества, образования и науки / Н.Л. Коршунова // Актуальные вопросы современного общества: Монография / Под ред. И.Н. Титаренко. – Ставрополь: Логос, 2015. – С. 8–23.
  4. 4. Матьяш О.И. Межличностная коммуникация: теория и жизнь / О.И. Матьяш [и др.]. – СПб.: Речь, 2011. – 560 с.
  5. 5. Набиев В.Ш. Основополагающие характеристики личности в новом образовательном формате вуза // Высшее образование сегодня. – 2011. – №1. – С. 69–71 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.ruaest.ru/EFD/LVL3/10038
  6. 6. Новиков А.М. Постиндустриальное образование. – М.: Эгвес, 2008. – С. 136.
  7. 7. Робинсон К. Образование против таланта / Кен Робинсон; пер. с англ. Наталии Макаровой. – М.: Манн, Иванов и Фербер; Эксмо, 2013. – 336 с.
  8. 8. Соколова А.С. Творчество как философская категория // Наука-Rastudent.RU. – 2014. – №1 (1). [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://rastudent.ru/nauka/1/1152/
  9. 9. Ступина С.Б. Технологии интерактивного обучения в высшей школе: Учебно-методическое пособие. – Саратов: Наука, 2009. – 52 с.
  10. 10. Титова С.В. Технологии Веб 2.0 в преподавании иностранных языков / С.В. Титова, А.В. Филатова. – М.: Фирма «П-Центр», 2009. – 100 с.
  11. 11. Adams K. The sources of Innovation and Creativity // National Center on Education and the Economy. – Washington DC, 2006. – P. 59.
  12. 12. Anae N. Creative Writing as Freedom, Education as Exploration»: creative writing as literary and visual arts pedagogy in the first year teacher-education experience // Australian Journal of Teacher Education. – Vol. 39. – №8. – 2014. – P. 123–142. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.ro.ecu.edu.au/ajte
  13. 13. Azzam A. Educational Leadership // Teaching for the 21st Century. – Vol. 67. – 2009. – №1. – P. 22–26 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.ascd.org/publications/educational-leadership/sept09/vol67/num01/Why-Creativity-Now?-A-Conversation-with-Sir-Ken-Robinson.aspx
  14. 14. Cherabin M. Higher education and encouraging student creativity: a theoretical perspective / M. Cherabin, A. Ehsanirad // Research Directions. – 2015. – Vol. 2. – №10. – P. 1–7 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.researchdirection.org/UploadArticle/343.jpg
  15. 15. Crotty Y. Promoting A Creative Educational Entrepreneurial Approach In Higher Education // International Journal For Transformative Research. – Vol. 1. – №1. – 2014. – P. 75–100 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.degruyter.com/view/j/ijtr.2014.1.issue-1/ijtr-2014–0005/ijtr-2014–0005.xml
  16. 16. Kerr B. Creativity, Encyclopaedia Brittanica [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://global.britannica.com/topic/creativity
  17. 17. Maley A. (ed.) Creativity in the English language classroom / A. Maley, N. Peachey // British Council. – London, 2015. – P. 172 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.britishcouncil.org,www.teachingenglish.org.uk
  18. 18. Nosari S. Creativity at the crossroad Creative Education as moral education? // Creative Education. – 2012. – Vol. 3. – Supplement, P. 63–65.
  19. 19. Pisanu F. Creativity & Innovation: Four Key Issues from a Literature Review / F. Pisanu, P. Menapace // Creative Education. – 2014. – Vol. 5. – №3. – P. 145–154 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://104.45.0.182/linkresolver/test.htm?A_JOURNALS.journal_name=Creative+Education&A
  20. 20. Shallcross D. Teaching creative behavior // Englewood Cliffs. – N.J.: 1981. – P. 167.
  21. 21. UNESCO world report, Towards knowledge societies // UNESCO publishing. – Paris, 2005. – P. 226 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.unesco.org/publishing
  22. 22. UNESCO. Report to UNESCO of the international Commission on Education for the twenty-first century, Paris, (1996) // UNESCO publishing [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://unesdoc.unesco.org/images/0010/001095/109590eo.pdf
  23. 23. Uzakbaeva S. To the Problem of Forming Creative Competence of Future Teachers / S. Uzakbaeva, B. Baimukhambetov, K. Berkimbaev // Creative Education. – 2013. – Vol. 4. – №3. – P. 234–240 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://quoteinvestigator.com/2013/07/16/do-it-better/
  24. 24. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.goodreads.com/author/quotes/3503.Maya_Angelou
  25. 25. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://wonderteacher.com/is-creativity-as-important-as-literacy/

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.