Some psychological and pedagogical features of educational process construction aimed on preservation of students' health
Theses of Report
DOI: 10.21661/r-113403
Open Access
- Published in:
- International extra-mural online conference «Health saving measures at an educational institution: effective techniques»
- Author:
- Batalova E.V. 1
- Work direction:
- Организация здоровьесберегающего образовательного процесса
- Rating:
- Article accesses:
- 2724
1 FBEI of HE "Tumen State Medical University" of Public Healthcare Service of Russia
- APA
For citation:
Batalova E. V. (Jan 1, 1900). Some psychological and pedagogical features of educational process construction aimed on preservation of students' health. Health saving measures at an educational institution: effective techniques. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113403
- Full text
- Metrics
DOI: 10.21661/r-113403
Abstract
Mental development in the learning process is carried out by an organized complex, multi-stage, multidisciplinary, socially significant activities. A major role in creating an enabling environment for learning plays a teacher who owns pedagogical skills, knowledge about their age, level of intellectual development of students. The article presents the basic conditions for a successful organization of the educational process.
Keywords
References
- 1. Герунов Т.В. Психоэмоциональный стресс у студентов вуза и практикуемые методы его устранения / Т.В. Герунов, С.А. Дмитриенко, Е.С. Ларионова // Инновации в науке. – 2012. – №6. – С. 134–138.
- 2. Деваев Н.П. Влияние психоэмоционального стресса на регуляцию сердечного ритма у студенток / Н.П. Деваев, В.В. Суворов // Российский медико-биологический вестник им. академика И.П. Павлова. – 2010. – №1. – С. 131–135.
- 3. Лисова Н.А. Роль активационных процессов коры головного мозга в формировании стрессоустойчивости у студенток с различными темпераментальными характеристиками / Н.А. Лисова, С.Н. Шилов // Сибирский вестник специального образования. – 2015. – №2 (15). – С. 52–57.
- 4. Павленкович С.С. Психофизиологическая реактивность на экзаменационный стресс студентов-спортсменов педагогического вуза / С.С. Павленкович, Л.К. Токаева // Известия Саратовского университета. Новая серия. Серия: Химия. Биология. Экология. – 2012. – Т. 12. – №1. – С. 70–75.
- 5. Трушников Д.Ю. Проектирование системы воспитания в университетском комплексе на основе кластерного подхода // Вестник Оренбургского государственного университета. – 2011. – №2 (121). – С. 367–372.
- 6. Трушников Д.Ю. Синдром первичного эмоционального выгорания молодых преподавателей как социальный феномен // Специфика педагогического образования в регионах России. – 2012. – №1. – С. 179–183.
- 7. Трушников Д.Ю. Кластерный подход к гуманизации и гуманитаризации воспитательного пространства технического вуза / Д.Ю. Трушников, В.И. Трушникова // Научное мнение. – 2011. – №5. – С. 103–111.
- 8. Чилигина Ю.А. Влияние экзаменационного стресса на субъективную оценку времени у студентов-первокурсников // Ученые записки университета им. П.Ф. Лесгафта. – 2015. – №4 (122). – С. 257–262.
Comments(0)