Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Some psychological and pedagogical features of educational process construction aimed on preservation of students' health

Theses of Report
DOI: 10.21661/r-113403
Open Access
Published in:
International extra-mural online conference «Health saving measures at an educational institution: effective techniques»
Author:
Batalova E.V. 1
Work direction:
Организация здоровьесберегающего образовательного процесса
Rating:
Article accesses:
2724
1 FBEI of HE "Tumen State Medical University" of Public Healthcare Service of Russia
For citation:
Batalova E. V. (Jan 1, 1900). Some psychological and pedagogical features of educational process construction aimed on preservation of students' health. Health saving measures at an educational institution: effective techniques. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113403

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Mental development in the learning process is carried out by an organized complex, multi-stage, multidisciplinary, socially significant activities. A major role in creating an enabling environment for learning plays a teacher who owns pedagogical skills, knowledge about their age, level of intellectual development of students. The article presents the basic conditions for a successful organization of the educational process.

References

  1. 1. Герунов Т.В. Психоэмоциональный стресс у студентов вуза и практикуемые методы его устранения / Т.В. Герунов, С.А. Дмитриенко, Е.С. Ларионова // Инновации в науке. – 2012. – №6. – С. 134–138.
  2. 2. Деваев Н.П. Влияние психоэмоционального стресса на регуляцию сердечного ритма у студенток / Н.П. Деваев, В.В. Суворов // Российский медико-биологический вестник им. академика И.П. Павлова. – 2010. – №1. – С. 131–135.
  3. 3. Лисова Н.А. Роль активационных процессов коры головного мозга в формировании стрессоустойчивости у студенток с различными темпераментальными характеристиками / Н.А. Лисова, С.Н. Шилов // Сибирский вестник специального образования. – 2015. – №2 (15). – С. 52–57.
  4. 4. Павленкович С.С. Психофизиологическая реактивность на экзаменационный стресс студентов-спортсменов педагогического вуза / С.С. Павленкович, Л.К. Токаева // Известия Саратовского университета. Новая серия. Серия: Химия. Биология. Экология. – 2012. – Т. 12. – №1. – С. 70–75.
  5. 5. Трушников Д.Ю. Проектирование системы воспитания в университетском комплексе на основе кластерного подхода // Вестник Оренбургского государственного университета. – 2011. – №2 (121). – С. 367–372.
  6. 6. Трушников Д.Ю. Синдром первичного эмоционального выгорания молодых преподавателей как социальный феномен // Специфика педагогического образования в регионах России. – 2012. – №1. – С. 179–183.
  7. 7. Трушников Д.Ю. Кластерный подход к гуманизации и гуманитаризации воспитательного пространства технического вуза / Д.Ю. Трушников, В.И. Трушникова // Научное мнение. – 2011. – №5. – С. 103–111.
  8. 8. Чилигина Ю.А. Влияние экзаменационного стресса на субъективную оценку времени у студентов-первокурсников // Ученые записки университета им. П.Ф. Лесгафта. – 2015. – №4 (122). – С. 257–262.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.