Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The organization of graphic activity of preschool children in the conditions of the implementation of the FSES in pre-school education

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113528
Open Access
IX International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Creative commons logo
Published in:
IX International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Authors:
Mashpanina N.A. 1 , Korzunova S.V. 1 , Dzubenko L.K. 1 , Radova E.I. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3157
Published in:
eLibrary.ru
1 ANO of HE "Moscow University for the Humanities"
For citation:
Mashpanina N. A., Korzunova S. V., Dzubenko L. K., & Radova E. I. (2016). The organization of graphic activity of preschool children in the conditions of the implementation of the FSES in pre-school education. Education and science in the modern context, 77-80. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113528

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

In this article, the authors have tried to combine two the most emotional kinds of children's activities, representational activities and environmental education, taking from one the landscape painting, and from the other - the observation of nature.

References

  1. 1. Выготский Л.С. Воображение и творчество в детском возрасте. – М.: Просвещение, 1967.
  2. 2. Компанцева Л.В. Поэтический образ природы в детском рисунке. – М.: Просвещение, 1985.
  3. 3. Лейбсон В.И. Чему учат стихи? – М.: Просвещение, 1965.
  4. 4. Сакулина Н.П. Изобразительная деятельность в детском саду / Н.П. Сакулина, Т.С. Комарова. – М.: Просвещение, 1982.
  5. 5. Курочкина М.А. Дети и пейзажная живопись. Времена года. – СПб.: Детство-пресс, 2004.
  6. 6. Тихеева Е.И. Развитие речи детей. – М.: Просвещение, 1981.
  7. 7. Давыдова Г.Н. Нетрадиционные техники рисования в детском саду. – М.: Скрипторий, 2003. – 2007.
  8. 8. Рисование с детьми дошкольного возраста: нетрадиционные техники, планирование, конспекты занятий / Под ред. Р.Г. Казаковой. – М.: ТЦ Сфера, 2004.
  9. 9. Комарова Т.С. Рисование для детей среднего и старшего возраста из серии «Страна чудес». – М.: АСТ, 1998.
  10. 10. Белобородова Р.М. Обобщенный опыт работы «Использование пейзажной живописи в формировании начал экологической культуры» [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://nsportal.ru/detskiy-sad/risovanie/2012/08/06/obobshchennyy-opyt-raboty-ispolzovanie-peyzazhnoy-zhivopisi-v (дата обращения: 04.10.2016).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.