Time of "fantasy" - the time-X. Career Guidance in American schools
Proceeding
DOI: 10.21661/r-113586
Open Access


- Published in:
- XII International Research-to-practice conference «Scientific community of students»
- Author:
- Glukhenkaya L.N. 1
- Work direction:
- Педагогические науки
- Rating:
- Article accesses:
- 2866
- Published in:
- eLibrary.ru
1 Institute of Foreign philology of Taurian Academy FSBEI of HE "Crimean Federal University named after V.I. Vernadsky "
- APA
For citation:
Glukhenkaya L. N. (2016). Time of "fantasy" - the time-X. Career Guidance in American schools. Scientific community of students, 24-27. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113586
- Full text
- Metrics
DOI: 10.21661/r-113586
Abstract
Choice of profession - is a complex and important step in everyone's life. The purpose of professional guidance as a system of measures is not only to help choose a profession, but also in the formation of a person self-competence in the context of the new labor market requirements. In this regard, the American system of vocational guidance in the school rests on three pillars: individualization, multistage, cooperation.
Keywords
References
- 1. Гриншпун С.С. Профессиональная ориентация школьников в США // С.С. Гриншпун. – М.: Педагогика, 2005. – С. 65–72.
- 2. Морозова М.В. Профессиональная ориентация на старшей ступени общеобразовательной школы США как залог успешного профессионального самоопределения / М.В. Морозова [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://cyberleninka.ru/article/n/professionalnaya-orientatsiya-na-starshey-stupeni-obscheobrazovatelnoy-shkoly-ssha-kak-zalog-uspeshnogo-professionalnogo
- 3. Мухамедова Э.В. Профессионально-педагогическая ориентация старших школьников в Российской Федерации и Соединенных Штатах Америки (сравнительно-сопоставительный анализ): дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / Е.В. Мухамедова; Пятигорский государственный лингвистический ун-т. – Пятигорск, 2005. – 232 с.
- 4. Таточенко Е.В. Исторические аспекты становления и развития профориентационной работы в России и за рубежом / Е.В. Таточенко [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://superinf.ru/view_helpstud.php?id=2786
- 5. Толстогузов С.Н. Опыт профориентационной работы за рубежом / С.Н. Толстогузов [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.edscience.ru/jour/article/view/355/351
- 6. Яровой В.И. Библиотека управляющего персоналом: мировой опыт. Профессиональная ориентация, подготовка и оценка персонала: Обзорная информация / В.И. Яровой [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.many-books.org/auth/2890/book/9033/yarovoy_v_i/biblioteka_upravlyayuschego_personalom_mirovoy_opyit
- 7. Brown D. Career Choice and Development – Fourth Edition / D. Brown [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.slideshare.net/diepthao09/career-choice-and-development-duanebrown
- 8. Career Development Theories [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://career.iresearchnet.com/career-development/3/
- 9. Career Guidance and Counseling Programs [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www2.ed.gov/about/offices/list/ovae/pi/cte/cgcp.html
- 10. Ginzberg, Ginsberg, Axelrad, & Herma's Developmental Model [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://prezi.com/frasucmitczc/ginzberg-ginsberg-axelrad-hermas-developmental-model/?utm_campaign=share&utm_medium=copy
- 11. Hughes K.L., Karp, M.M. School-Based Career Development: A Synthesis of the Literature [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.tc.columbia.edu/iee/papers/careerdevelopment02_04.pdf
- 12. National Career Development Association [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.ncda.org/aws/NCDA/pt/sp/home_page
- 13. O*NET OnLine [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.onetonline.org/
- 14. Osipow S.H. A Comparison of the Theories / S.H. Osipow, L.F. Fitzgerald // Theories of Career Development. – Prentice Hall College Div, 1983. – P. 220–233.
Comments(0)