Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

About informative independence of students of the direction "Pedagogical education"

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113619
Open Access
IX International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Creative commons logo
Published in:
IX International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Author:
Titareva O.D. 1
Scientific adviser:
Andrafanova N. V.1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
2405
Published in:
eLibrary.ru
1 FSFEI of HE "Kuban State University"
For citation:
Titareva O. D. (2016). About informative independence of students of the direction "Pedagogical education". Education and science in the modern context, 35-40. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113619

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article considers the dynamic geometry systems (DHS) as an object of research activity of students of the direction "Pedagogical education" when doing the course work. The necessity of studying and using DHS as a new innovative learning technology that is also reflected in Professional Standard and the Concept of mathematical education development in Russia. Study of DHS and their possible application in the educational process within the framework of the course work contributes to the formation of cognitive independence and ICT competencies among bachelors of the direction "Pedagogical Education".

References

  1. 1. Андрафанова Н.В. Интерактивная геометрическая среда как средство развития познавательного интереса школьников / Н.В. Андрафанова, Д.С. Назарян // Проблемы и перспективы развития образования в России. – 2014. – №27.
  2. 2. Андрафанова Н.В. Использование информационных технологий при подготовке бакалавров экономических направлений / Н.В. Андрафанова, Н.В. Губа, С.П. Шмалько // Информатизация образования и науки. – 20016. – №3 (31). – С. 45–57.
  3. 3. Андрафанова Н.В. О формировании специальной ИКТ-компетентности бакалавров (будущих учителей математики // Сборники конференций НИЦ «Социосфера». – 2014. – №51. – С. 108–117.
  4. 4. Андрафанова Н.В. Применение информационных технологий в математическом образовании / Н.В. Андрафанова, Н.В. Губа // Образовательные технологии и общество. – 2015. – Т. 18. – №4. – С. 559–573.
  5. 5. Андрафанова Н.В. Профильная ориентация обучения информатике в военном вузе: Дис. … канд. пед. наук. – М., 2003.
  6. 6. Andraphanova N.V. Geometrical similarity transformations in dynamic geometry environment GEOGEBRA. European Journal of Contemporary Education. – 2015. – №2 (12). – С. 116–128.
  7. 7. Концепция развития математического образования в Российской федерации [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.garant.ru/products/ipo/prime/doc/70452506/ (дата обращения: 26.09.2016).
  8. 8. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего образования по направлению подготовки 44.03.05 Педагогическое образование (с двумя профилями подготовки) (уровень бакалавриата). Приказ №91 от 09.02.2016 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: минобрнауки.рф/документы/8073 (дата обращения: 26.09.2016).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.