Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The use of information and communication technologies in the work of primary school teachers

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113974
Open Access
IX International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: theory, methodology, practice»
Creative commons logo
Published in:
IX International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: theory, methodology, practice»
Authors:
Gorbunova G.A. 1 , Nikolaeva M.M. 1
Work direction:
Педагогика общеобразовательной школы
Rating:
Article accesses:
3742
Published in:
eLibrary.ru
1 MBEI "Lyceum №2"
For citation:
Gorbunova G. A., & Nikolaeva M. M. (2016). The use of information and communication technologies in the work of primary school teachers. Pedagogical experience: theory, methodology, practice, 144-146. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113974

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Children - are members of the Information Society. The amount of information that falls on them, many times the amount that comes to their peers even two decades ago. Information skills are already firmly part of their mentality: they cleverly managed with a variety of electronic devices, almost without reading the manuals and guides; all kinds of players, mobile phones have become an integral part of their equipment. It must be remembered and on the qualitative composition of information that may not always be a "raw material" for the formation of knowledge. Therefore, as the author notes, the main task of informatization of educational process in elementary school - is the management of information flow, which assumes the student, his hierarchization, structuring and combining.

References

  1. 1. Информатизация общего среднего образования: Научно-методическое пособие / Под ред. Д.Ш. Матроса. – М.: Педагогическое общество России, 2004.
  2. 2. Горячев А.В. Информатика в играх и задачах. – М.: Баласс; Экспресс, 1997.
  3. 3. Ковалёва А.Г. Использование информационно-компьютерных технологий при обучении в начальной школе. – 2006.
  4. 4. Семенова С.Н. Использование информационно-коммуникационных технологий на уроках в начальной школе [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.openclass.ru/node/503148
  5. 5. Оначишич Л.А. Методическая разработка «Использование ИКТ на уроках русского языка в начальной школе как средство активизации познавательной деятельности учащихся» [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://festival.1september.ru/articles/551390/
  6. 6. Аблисимова Л.А. Использование ИКТ в начальной школе [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://nsportal.ru/nachalnaya-shkola/informatika/2012/04/06/ispolzovanie-ikt-v-nachalnoy-shkole

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.