Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Обучение быстрому письму как способ развития навыков чтения

Proceeding
5th International research and practice conference «Scientific studies: from theory to practice». Volume 1
Creative commons logo
Published in:
5th International research and practice conference «Scientific studies: from theory to practice». Volume 1
Author:
Romanova I. A. 1
Scientific adviser:
Volkodav T.V.1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
2780
Published in:
eLibrary.ru
1 FSFEI of HE "Kuban State University"
For citation:
Romanova I. A. (2016). Обучение быстрому письму как способ развития навыков чтения. Scientific studies: from theory to practice, 1(4 (10)), 174-178. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматривается одна из наиболее обсуждаемых проблем в образовании детей – неспособность научиться читать. Исследования показывают, что неумение правильно и бегло писать ограничивает способность ребёнка научиться читать. Неправильное положения корпуса, руки, кисти и запястья препятствуют появлению беглости письма и приводит к эффекту реверсивного написания (ЭРН), что оказывает негативное влияние на успеваемость многих учащихся. В статье делается вывод, что успешное обучение навыкам беглого письма может предотвратить развитие проблем с концентрацией внимания и трудностей в письменной речи.

References

  1. 1. Aaron P.G. The Impending Demise of the Discrepancy Formula. Review of Educational Research / P.G. Aaron, M. Joshi. – 1997. – P. 67.
  2. 2. Adams M.J. Beginning to Read: Thinking and Learning about Print. Cambridge, MA: The MIT Press / M.J. Adams [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.amazon.com
  3. 3. Adams M.J. ABC Foundations for Young Children: A Classroom Curriculum Children and Youth with Disabilities. National Center for Educational Statistics, 2011–2012 / M.J. Adams [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.nces.ed.gov
  4. 4. Berninger V.W. Early Development of Language by Hand: Composing, Reading, Listening, and Speaking Connections; Three Letter-Writing Modes; and Fast Mapping in Spelling. Developmental Neuropsychology / V.W. Berninger, R.D. Abbott, J. Jones, B.J. Wolf, L. Gould, M. Anderson-Youngstrom, S. Shimada, K. Apel. – 2006. – №29. – P. 61–92.
  5. 5. Graham S. Want to Improve Children’s Writing? Don’t Neglect Their Handwriting. American Educator, 2010 / S. Graham [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.aft.org
  6. 6. James K.H. The Effects of Handwriting Experience on Functional Brain Development in Pre-Literate Children. Trends in Neuroscience and Education / K.H. James, L. Engelhardt. – 2012. – P. 32–42.
  7. 7. Kaminski R.A. Assessment for Learning: Using General Outcomes Measures. Threshold, DIBELS, Letter Naming Fluency Test / R.A. Kaminski, K.D. Cummings. – 2007. – P. 26–28.
  8. 8. Longcamp M. Premotor Activations in Response to Visually Presented Single Letters Depend on the Hand Used to Write: A Study on Left-Handers. Neuropsychologia / M. Longcamp, J.L. Anton, M. Roth, J.L. Velay. – 2005. – №43. – P. 1801–1809.
  9. 9. Montessori M. Dr. Montessori’s Own Handbook: A Short Guide to Her Ideas and Materials / M. Montessori. – New York: Schocken Books, 1965 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.india-seminar.com
  10. 10. Nelson R. Remedial Grip Movie, 2015 / R. Nelson [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.youtube.com
  11. 11. Orton S.T. Word Blindness» in School Children. Archives of Neurology and Psychiatry / S.T. Orton. – 1925. – №90. – P. 581–615.
  12. 12. Orton S.T. Specific Reading Disability – Strephosymbolia. JAMA / S.T. Orton. – 1928. – №90. – P. 1095–1099.
  13. 13. Richards T.L. Contrasting Brain Patterns of Writing-Related DTI Parameters, fMRI Connectivity, and DTI-fMRI Connectivity Correlations in Children with and without Dysgraphia or Dyslexia. NeuroImage: Clinical / T.L. Richards, T.J. Grabowskia, P. Boord, K. Yagle, M. Askren, Z. Mestre, P. Robinson, O. Welker, D. Gulliford, W. Nagy, V. Berninger. – 2015. – №8. – P. 1–31.
  14. 14. Rowe A.Y. Teaching Fluent Handwriting Remediates Many Reading-Related Learning Disabilities / A.Y. Rowe, V.R. Robert, N. Rand [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.scirp.org
  15. 15. Young R.A. Effects of Physical Rotational Movement Difference and Handwriting Position on Academic Achievement and Learning Disabilities. Psychology / R.A. Young. – 2015. – №6. – P. 243–250.
  16. 16. Young R.A. Genetic Variations in Motor and Cognitive Patterns Associated with Reading Disabilities – Diagnosis and Remediation. Behavior Genetics / R.A. Young, B.E. Ginsburg. – 1987. – №17. – P. 644.
  17. 17. Young R.A. Physical and Behavioral Markers Help Identify Written Language Disability (WLD) Related to Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). Psychology / R.A. Young, B.E. Ginsburg, D. Bradway. – 2012. – №3. – P. 36–44.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.