Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Использование технологий «малых» форм воспитания в современной образовательной практике

Proceeding
5th International Scientific and Practical Conference «Modern education development: theory, techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
5th International Scientific and Practical Conference «Modern education development: theory, techniques and practice»
Author:
Kovrov V.V. 1
Work direction:
Педагогика общеобразовательной школы
Rating:
Article accesses:
1931
Published in:
eLibrary.ru
1 Institute of Pedagogy, Psychology and Inclusive Education of Humanities-Pedagogical Academy (Brunch) FSAEI of HE "V.I. Vernadsky Crimean Federal University"
For citation:
Kovrov V. V. (2016). Использование технологий «малых» форм воспитания в современной образовательной практике. Modern education development: theory, techniques and practice, 185-190. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article raises questions related to the possibility of use in the practice of school education "minor" forms of organization of educational work with students aimed at optimizing the professional work of the teacher and the class teacher in the educational organization. Determine the nature, signs of small forms of educational work, features and benefits of their use in the educational process of the school and class.

References

  1. 1. Беспалько В.П. Слагаемые педагогической технологии [Текст] / В.П. Беспалько. – М., 1989. – С. 5.
  2. 2. Бехтерев В.М. Проблемы развития и воспитания человека: Избр. психол. тр. [Текст] / В.М. Бехтерев; под ред. А.В. Брушлинского, В.А. Кольцовой; сост. и коммент. В.А. Кольцовой; Акад. пед. и соц. наук, Моск. психол.-соц. ин-т. – М.: Изд-во «Ин-т практ. Психологии»; Воронеж: НПО «МОДЭК», 1997. – 416 с. – (Психологи отечества: Избранные психологические труды: В 70 т. / Гл. ред. Д.И. Фельдштейн).
  3. 3. Бехтерев В.М. Вопросы воспитания в возрасте первого детства: (в связи с постановкою его в Педологическом институте) / Психо-неврол. ин-т; В.М. Бехтерев. – СПб.: Тип. Б.М. Вольфа, 1909. – 39 с. – (Образование. – 1909. – №2) [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://elib.gnpbu.ru/text/behterev_voprosy-vospitaniya-v_1909/fs,1/ (дата обращения: 15.11.16).
  4. 4. Головань С А. Трансформация воспитания в пространстве современной информационной культуры: Дис. ... канд. филос. наук: 09.00.13 / С.А. Головань; – Ростов н/Д, 2008. – 151 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.dslib.net/religio-vedenie/transformacija-vospitanija-v-prostranstve-sovremennoj-informacionnoj-kultury.html (дата обращения: 15.11.16).
  5. 5. Иванов И.П. Энциклопедия коллективных творческих дел [Текст] / И.П. Иванов. – М.: Педагогика, 1989. – 330 с.
  6. 6. Ковров В.В. Нравственные ценности в социальной реальности: дихотомия выбора целей воспитания в современной образовательной практике [Текст] / В.В. Ковров // Вестник Академии права и управления. – 2016. – №42. – С. 195–201.
  7. 7. Селевко Г.К. Воспитательные технологии [Текст] / Г.К. Селевко. – М.: НИИ школьных технологий, 2005. – 320 с.
  8. 8. Селевко Г.К. Современные образовательные технологии [Текст] / Г.К. Селевко. – М.: Народное образование, 1998.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.