The peculiarities of speaking teaching using case methods in English classes
Research Article
DOI: 10.21661/r-115417
Open Access


- Published in:
- Monthly international scientific journal «Interactive science»
- Author:
- Astashenko A.I. 1
- Scientific adviser:
- Pavlova L.V.2
- Work direction:
- Педагогика
- Rating:
- Article accesses:
- 4764
- Published in:
- doaj
- eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "G.I. Nosov Magnitogorsk State technical University"
2 Institut gumanitarnogo obrazovaniia FGBOU VO "Magnitogorskii gosudarstvennyi tekhnicheskii universitet im. G.I. Nosova"
2 Institut gumanitarnogo obrazovaniia FGBOU VO "Magnitogorskii gosudarstvennyi tekhnicheskii universitet im. G.I. Nosova"
- APA
For citation:
Astashenko A. I. (2016). The peculiarities of speaking teaching using case methods in English classes. Interactive science, 62-63. https://doi.org/10.21661/r-115417
- Full text
- Metrics
UDC 37
DOI: 10.21661/r-115417
Abstract
The article presents the method of case-study. The use of this method, could have a positive effect on speech training of students, due to the consideration of real-life situations. According to the authors the main goal of this method is to receive knowledge and to improve them during practice.
Keywords
References
- 1. Азимов Э.Г. Новый словарь методических терминов и понятий: Теория и практика обучения языкам / Э.Г. Азимов, А.Н. Щукин. – М.: ИКАР, 2009. – 448 c.
- 2. Михайлова Е.А. Кейс и кейс-метод: Общие понятия // Маркетинг. – 1999. – №1. – С. 109–117.
- 3. Павлова Л.В. Критерии и уровни развития гуманитарной культуры студентов в процессе иноязычного образования в вузе // Сибирский педагогический журнал. – 2009. – №10. – С. 137–144.
- 4. Сурмин Ю.П. Ситуационный анализ или анатомия кейс-метода. – К.: Центр инноваций и развития, 2002. – 286 c.
- 5. Федеральный государственный образовательный стандарт среднего (полного) общего образования [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://минобрнауки.рф
Comments(0)