Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The peculiarities of speaking teaching using case methods in English classes

Research Article
DOI: 10.21661/r-115417
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Author:
Astashenko A.I. 1
Scientific adviser:
Pavlova L.V.2
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
4764
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "G.I. Nosov Magnitogorsk State technical University"
2 Institut gumanitarnogo obrazovaniia FGBOU VO "Magnitogorskii gosudarstvennyi tekhnicheskii universitet im. G.I. Nosova"
For citation:
Astashenko A. I. (2016). The peculiarities of speaking teaching using case methods in English classes. Interactive science, 62-63. https://doi.org/10.21661/r-115417

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 37

Abstract

The article presents the method of case-study. The use of this method, could have a positive effect on speech training of students, due to the consideration of real-life situations. According to the authors the main goal of this method is to receive knowledge and to improve them during practice.

References

  1. 1. Азимов Э.Г. Новый словарь методических терминов и понятий: Теория и практика обучения языкам / Э.Г. Азимов, А.Н. Щукин. – М.: ИКАР, 2009. – 448 c.
  2. 2. Михайлова Е.А. Кейс и кейс-метод: Общие понятия // Маркетинг. – 1999. – №1. – С. 109–117.
  3. 3. Павлова Л.В. Критерии и уровни развития гуманитарной культуры студентов в процессе иноязычного образования в вузе // Сибирский педагогический журнал. – 2009. – №10. – С. 137–144.
  4. 4. Сурмин Ю.П. Ситуационный анализ или анатомия кейс-метода. – К.: Центр инноваций и развития, 2002. – 286 c.
  5. 5. Федеральный государственный образовательный стандарт среднего (полного) общего образования [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://минобрнауки.рф

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.