Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Методы обучения в современной педагогике

Proceeding
VIII International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategies»
Creative commons logo
Published in:
VIII International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategies»
Author:
Aleksova A. V. 1
Scientific adviser:
Lebedenko I. I.1
Work direction:
Общая педагогика
Rating:
Article accesses:
2627
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Aramvir State Pedagogical University"
For citation:
Aleksova A. V. (2016). Методы обучения в современной педагогике. Educational environment today: development strategies, 11-12. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье предлагается анализ существующих методов обучения. Для каждого ученика существует определенный метод обучения, с помощью которого он лучше будет усваивать определенный материал, а помогает ему в этом преподаватель.

References

  1. 1. Дидактика: Учеб. пособие для студентов пед. колледжей и лицеев / В.Н. Рыжов. – M.: Юнити­Дана, 2015. – 318 с.
  2. 2. Современная педагогика (с элементами педагогической психологии): Учебное пособие для вузов / И.В. Марусева. – М.: Берлин: Директ-Медиа, 2015. – 624 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.