Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Эмпатия в структуре педагогической направленности

Proceeding
VIII International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategies»
Creative commons logo
Published in:
VIII International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategies»
Author:
Varshavskaya N. E. 1
Work direction:
Психолого-педагогические аспекты образования
Rating:
Article accesses:
2582
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Shukshin Altai State Humanitarian and Pedagogical University"
For citation:
Varshavskaya N. E. (2016). Эмпатия в структуре педагогической направленности. Educational environment today: development strategies, 120-122. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

He article presents the results of an empirical study of the correlation of the level of development of communicative, professional motives and the motives of creative self-realization of students of pedagogical University with the degree of their success (competence) in the process of pedagogical practice.

References

  1. 1. Зеер Э.Ф. Психология профессионального развития [Текст] / Э.Ф. Зеер. – М.: Академия. – 2006. – 240 с.
  2. 2. Клочко В.Е. Системная детерминация мыслительной деятельности на стадии её инициации [Текст] / В.Е. Клочко // Сибирский психологический журнал. – М.: Просвещение, 1998. – №5.
  3. 3. Маркова А.К. Психология профессионализма [Текст] / А.К. Маркова. – М.: Международный гуманитарный фонд «Знание», 1996. – 312 с.
  4. 4. Митина Л.М. Психология труда и профессионального развития учителя [Текст] / Л.М. Митина. – М.: Наука. – 2004. – 320 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.