Эмпатия в структуре педагогической направленности
Proceeding


- Published in:
- VIII International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategies»
- Author:
- Varshavskaya N. E. 1
- Work direction:
- Психолого-педагогические аспекты образования
- Rating:
- Article accesses:
- 2582
- Published in:
- eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Shukshin Altai State Humanitarian and Pedagogical University"
- APA
For citation:
Varshavskaya N. E. (2016). Эмпатия в структуре педагогической направленности. Educational environment today: development strategies, 120-122. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.
- Full text
- Metrics
Abstract
He article presents the results of an empirical study of the correlation of the level of development of communicative, professional motives and the motives of creative self-realization of students of pedagogical University with the degree of their success (competence) in the process of pedagogical practice.
References
- 1. Зеер Э.Ф. Психология профессионального развития [Текст] / Э.Ф. Зеер. – М.: Академия. – 2006. – 240 с.
- 2. Клочко В.Е. Системная детерминация мыслительной деятельности на стадии её инициации [Текст] / В.Е. Клочко // Сибирский психологический журнал. – М.: Просвещение, 1998. – №5.
- 3. Маркова А.К. Психология профессионализма [Текст] / А.К. Маркова. – М.: Международный гуманитарный фонд «Знание», 1996. – 312 с.
- 4. Митина Л.М. Психология труда и профессионального развития учителя [Текст] / Л.М. Митина. – М.: Наука. – 2004. – 320 с.
Comments(0)