Мотивационные аспекты выбора профессии врача студентами педиатрического факультета
Proceeding


- Published in:
- IX International Scientific and Practical Conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
- Authors:
- Ivannikova A. S. 1 , Nastausheva T. L. 1 , Pochivalov A. V. 1
- Work direction:
- Социальная психология
- Rating:
- Article accesses:
- 2125
- Published in:
- eLibrary.ru
1 FSBEI of HE «Voronezh State Medical University named after N.N. Burdenko» of the Ministry of Public Health of the Russian Federation
- APA
For citation:
Ivannikova A. S., Nastausheva T. L., & Pochivalov A. V. (2016). Мотивационные аспекты выбора профессии врача студентами педиатрического факультета. Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions, 422-423. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.
- Full text
- Metrics
Abstract
Conducted an anonymous survey of 1 st year students of pediatric faculty. During the work it was found that most of the students when choosing a medical specialty guided by the ideas of humanism, willingness and a desire to assist the patient in a timely manner. The survey showed that the majority of first-year students already have a specific goal to learn narrowcasting specialty, and this fact, undoubtedly contributes to the quality of medical education of the respondents.
Keywords
References
- 1. Лаврова Н.Н. Духовно-нравственное воспитание студентов в медицинском университете / Н.Н. Лаврова, И.Е. Плотникова, А.А. Филозоп // Казанская наука. – 2016. – №5. – С. 98–100.
- 2. Мамонова Н.С. Компетентностный подход в духовно-нравственном воспитании студентов в медицинском вузе при изучении теоретических и клинических дисциплин / Н.С. Мамонова, А.С. Иванникова, И.Е. Плотникова // Развитие образования, педагогики и психологии в современном мире: Сборник научных трудов по итогам международной научно-практической конференции. – Воронеж: Инновационный центр развития образования и науки, 2015. – С. 40–43.
- 3. Оценка влияния уровня развития малой группы на эффективность образовательного процесса / А.С. Иванникова [и др.] // Инновации в наук. – 2014. – №33. – С. 124–129.
- 4. Результаты анкетирования, посвященного вопросам профориентации студентов 1 курса педиатрического факультета / А.Л. Балакирева [и др.] // Инновации в науке. – 2015. – №42. – С. 72–77.
- 5. Чукреева И.И. Профориентация школьников в оценке студентов // Научно-технический прогресс: актуальные и перспективные направления будущего: Сборник материалов III международной научно-практической конференции. – Кемерово: ООО «Западно-Сибирский научный центр», 2016. – С. 351–354.
Comments(0)