Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Social and political students' activity in the XIX century

Proceeding
DOI: 10.21661/r-117350
Open Access
IX International Research and Practical Conference «Innovative technologies in science and education». Volume 1
Creative commons logo
Published in:
IX International Research and Practical Conference «Innovative technologies in science and education». Volume 1
Author:
Bautin D. A. 1
Work direction:
История и политология
Rating:
Article accesses:
2710
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Kuban State Technological University"
For citation:
Bautin D. A. (2017). Social and political students' activity in the XIX century. Innovative technologies in science and education, 1(1 (9)), 18-21. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-117350

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье отмечено, что молодые люди данного исторического периода принимали активное участи в общественно-политической жизни страны. Их участие проявлялось в проведение не санкционированных митингов и демонстраций. Основной единицей политического участия данного периода становится студенческий отряд, как одна из самых распространённых форм объединения молодёжи того времени.

References

  1. 1. Плотичкина Н.В. История и современное состояние молодёжного движения в России и за рубежом: Учебно-методическое пособие. – Краснодар: Издательско-полиграфический центр КубГУ, 2010.
  2. 2. Ильинский И.М. Молодёжь и молодёжная политика. Философия. История. Теория. – М.: Голос, 2001. – 696 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.