Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Диагностика чувства ритма как способ контроля учебно-воспитательного процесса

Proceeding
X International Scientific and Practical Conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Creative commons logo
Published in:
X International Scientific and Practical Conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Author:
Zvagolskaia I. V. 1
Work direction:
Теория и методика дополнительного образования детей
Rating:
Article accesses:
3705
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Nizhnevartovsk State University"
For citation:
Zvagolskaia I. V. (2017). Диагностика чувства ритма как способ контроля учебно-воспитательного процесса. Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions, 219-222. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Abstract: this article is devoted to questions of diagnostics of musical abilities, namely the diagnosis of a sense of rhythm in children of Junior classes additional pre-service education. Due to the fact that the problem of diagnostics of musical abilities in our time is relevant in this article deals with the concept of “diagnosis”, what does diagnostic, diagnostic tasks. So we are talking about the diagnosis as a way of monitoring in the educational process.

References

  1. 1. Богоявленская Д.Б. Психология творческих способностей. – М.: Академия, 2002. – 320 с.
  2. 2. Гогоберидзе А.Г. Теория и методика музыкального воспитания детей дошкольного возраста: Учеб. пособ. для студ. высш. учеб. заведений. – М.: Академия, 2005. – 320 с.
  3. 3. Гончарова Е.П. Профильное музыкальное обучение в условиях рынка образовательных услуг // Сибирский педагогический журнал. – 2008. – №1. – С. 376–382.
  4. 4. Лифиц И.В. Ритмика. – М.: Академия, 1999. – 224 с.
  5. 5. Лобова А.Ф. Развитие чувства ритма у детей в музыкально-игровой дея-тельности. – Екатеринбург: Урал. гос. пед. ун-т, 2003. – 168 с.
  6. 6. Лобова А.Ф. Школа самовыражения. – Екатеринбург: Урал. гос. пед. ун-т, 1998. – 248 с.
  7. 7. Подласый И.П. Педагогика: Учеб. – 2-е изд. – М.: Юрайт, 2011. – 574 с.
  8. 8. Щукина Г.И. Активизация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе. – М.: Просвещение, 1979. – 160 с.
  9. 9. Ягодинский В.Н. Ритм, ритм, ритм! Этюды хронобиологии. – М.: Искусство, 1985. – 192 с.
  10. 10. Диагностика музыкального развития [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://pandia.ru/text/79/067/88252.php (дата обращения: 16.01.2017).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.