Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The development of communication skills in preschoolers in the process of theatrical activities

Research Article
DOI: 10.21661/r-117869
Open Access
Monthly International Scientific Journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly International Scientific Journal «Interactive science»
Author:
Maksimova S.M. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
5661
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 FGBOU VO "Moskovskii pedagogicheskii gosudarstvennyi universitet"
For citation:
Maksimova S. M. (2017). The development of communication skills in preschoolers in the process of theatrical activities. Interactive science, 92-95. https://doi.org/10.21661/r-117869

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 373.24

Abstract

In the article, the author discussed the development of communication skills in preschoolers in the process of theatrical activities in terms of preschool educational establishment. On the basis of theoretical analysis results, previously performed by several authors of research works, the author justifies the importance of this work to implement good practice in preschool educational establishment, aimed at the formation of important child’s communicative abilities in this age. Analysis of the current modern conditions of activity of the preschool educational establishment and the failure of elaboration of thistopic determined the purpose of this study, which is based on formation of communicative abilities in children of preschool age through theatrical activities. The need for decisions formulated by the author of the study, determined the course of the experimental part of the work aimed at the identification of pedagogical conditions and the development of methods of learning, including theatrical activities and promoting the effective development of communication skills. In this paper the technique is presented quite briefly, however, the author reveals the main stages of its implementation in the activities of the preschool educational establishment. The result of logical and scientific experimental part of the study, the author confirms the effectiveness of the developed methodology for lessons, aimed at formation of high-level communicative abilities in preschoolers.

References

  1. 1. Киселева О.И. Развитие коммуникативного потенциала личности как основа позитивной социализации ребенка в условиях непрерывного образования (к обоснованию педагогического эксперимента) / О.И. Киселева // Вестник Томского государственного педагогического университета. – 2003. – №2. – С. 39–45.
  2. 2. Кондрашова Н.В. Формирование у детей 6–7 лет представлений о дружбе посредством театрализованных игр в условиях стандартизации дошкольного образования / Н.В. Кондрашова, А.С. Текаева // Science Time. – 2015. – №1 (13). – С. 235–240.
  3. 3. Лесняк И.В. Педагогический потенциал театрализованной деятельности в формировании коммуникативных навыков детей дошкольного возраста / И.В. Лесняк // Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. – 2011. – №7. – Т.99. – С. 118–125.
  4. 4. Мойсюк А.А. Формирование коммуникативной компетентности старших дошкольников социальная готовность дошкольников к вхождению в систему школьного обучения как это можно понимать? / А.А. Мойсюк, Э.В. Иванькова, Е.А. Колесникова // Муниципальное образование: инновации и эксперимент. – 2010. – №2. – С. 28–33.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.