Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The structure and content of objective and methodic area of educational program of retraining "Teacher training: geography teacher"

Proceeding
DOI: 10.21661/r-118316
Open Access
IV International Scientific and Practical Conference «Science, education, society: trends and prospects». Volume 1
Creative commons logo
Published in:
IV International Scientific and Practical Conference «Science, education, society: trends and prospects». Volume 1
Author:
Samigullina G.S. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1899
Published in:
eLibrary.ru
1 Institute of Management, Economics and Finance of FSAEI of HPE "Kazan (Privolzhskiy) Federal University"
For citation:
Samigullina G. S. (2017). The structure and content of objective and methodic area of educational program of retraining "Teacher training: geography teacher". Science, education, society: trends and prospects, 1, 215-217. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-118316

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 37

Abstract

Статья посвящена проблеме построения модели профессиональной переподготовки бакалавров в рамках Программы Стратегической академической единицы, реализуемой Казанским университетом по программе переподготовки «педагогическое образование: учитель географии». При разработке модели профессиональной переподготовки бакалавров использован модульный принцип. Модель включает два блока, один из которых – предметно-методический, включающий базовую и вариативную части.

References

  1. 1. Калимуллин А.М. Модель педагогического образования как форма реализации Стратегической академической единицы. Образование и саморазвитие / А.М. Калимуллин, В.Ф. Габдулхаков. – 2016. – 2 (48). – С. 3–17.
  2. 2. Разработка модели профессиональной переподготовки по направлению «Педагогическое образование» в федеральном университете / Р.М. Хусаинова, П.Н. Афанасьев, Н.Н. Новик, С.Е. Чиркина [и др.]. Образование и саморазвитие. – 2016. – 2 (48). – С. 29–46.
  3. 3. Самигуллина Г.С. Дистанционные модули повышения квалификации учителей естественно-географических дисциплин / Авт. Г.С. Самигуллина. – Казань: Отечество, 2015. – 199 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.