Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Ethno-cultural links and integrated processes in society as factors of universal values ​​of people's diplomacy

Proceeding
DOI: 10.21661/r-118471
Open Access
International applied research conference «Ethnocultural activities in modern educational establishments and cultural institutions: experience, problems, prospects»
Creative commons logo
Published in:
International applied research conference «Ethnocultural activities in modern educational establishments and cultural institutions: experience, problems, prospects»
Author:
Fradkina G.B. 1
Work direction:
Общие концептуальные основы и фундаментальные исследования этнокультурной деятельности
Rating:
Article accesses:
1974
Published in:
eLibrary.ru
1 SI “Complex “Music college – Music Boarding School for Gifted Children”
For citation:
Fradkina G. B. (2017). Ethno-cultural links and integrated processes in society as factors of universal values ​​of people's diplomacy. Ethnocultural activities in modern educational establishments and cultural institutions: experience, problems, prospects, 62-64. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-118471

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье поднимаются основные вопросы этно-поликультурных связей в образовании. Автору удалось подчеркнуть особые функции образовательной системы в Казахстане. Огромное значение приобрела этнокультурная среда, являя собой общенациональный идеал, на основе общечеловеческих ценностей как стабильное сотрудничество и диалог политической интеграции.

References

  1. 1. Аналитическое обозрение. – 2005. – №1. – С. 3–8.
  2. 2. Антология педагогической мысли Казахстана Т.1 / Сост. С. Калиев, К. Аюбай. – Алматы: Сөздік-Словарь, 2012. – 447 с.
  3. 3. Дистервег Ф.А. Руководство к образованию немецких учителей // Избр. пед. соч. – М.: Учпедгиз, 1956. – С. 136–203.
  4. 4. Дмитриев Г.Д. Многокультурное образование. – М.: Нар. образ., 1999. – 208 с.
  5. 5. Каптерев П.Ф. Избранные педагогические сочинения / Под ред. А.М. Арсеньева. – М.: Педагогика, 1982. – 704 с.
  6. 6. Коменский Я.А. Великая дидактика. – Избр. пед. соч. – М., 1995.
  7. 7. Матис В.И. Соотношение родной (национальной), государственной и мировой культур в педагогическом процессе // Качество педагогического образования: проблемы и перспективы развития: Материалы международной научно-практической конференции. – Алматы: Изд-во КазНПУ им. Абая, 2004. – С. 239–247.
  8. 8. Межуев В.М. Идея национального государства в исторической перспективе // Полис. – 1992. – №5–6. – С. 12–19.
  9. 9. Назарбаев Н.А. К экономике знаний через инновации и образование. Лекция в Евразийском национальном университете им. Л.Н. Гумилева 26 мая 2006 г. // Казахстанская правда. – 27 мая 2006.
  10. 10. Наурызбай Ж.Ж. Этнокультурное образование. – Алматы: Ғылым, 1997. – 152 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.