Использование игровых приемов при изучении темы «Имя прилагательное» в начальных классах
Proceeding
- Published in:
- III International Research-to-practice Conference for students «Students' scientific research and developments»
- Author:
- Fenkina E. S. 1
- Scientific adviser:
- Mironenko I. P.1
- Work direction:
- Педагогические науки
- Rating:
- Article accesses:
- 3984
- Published in:
- eLibrary.ru
1 KGKP "Vostochno-Kazakhstanskii gumanitarnyi kolledzh"
- APA
For citation:
Fenkina E. S., & Mironenko I. P. (2017). Использование игровых приемов при изучении темы «Имя прилагательное» в начальных классах. Students' scientific research and developments, 66-70. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.
- Full text
- Metrics
Abstract
Annotation: The relevance of the theme of the work is predetermined by the development trends of the modern Kazakh school - ensuring the development of individual and creative abilities of each student. The choice of the game as an object of consideration and practical development is dictated by the fact that it can strengthen cognitive interest, facilitate the process of teaching, accelerate the development of a junior pupil. Incorporating into the situation of the didactic game.
Keywords
References
- 1. Арутюнов А.Р. Игровые задания на уроках русского языка. – М.: Русский язык, 1987.
- 2. Бетенькова Н.М. Игры и занимательные упражнения на уроках русского языка / Н.М. Бетенькова, Д.С. Фонин. – М.: Астрель; АСТ, 2002.
- 3. Голуб И.Б. Дидактические материалы по русскому языку. Для 1–4 классов: Путешествие в страну слов. – М.: Владос, 1997.
- 4. Дубова Т.А. Дидактическая игра «Иду в гости» на уроках русского языка // Начальная школа. – 2001. – №11.
- 5. Егоров В. Расскажи стихи руками. – М.: Совер, 1992.
- 6. Козлова О.А. Роль современных дидактических игр в развитии познавательных интересов и способностей младших школьников. – М.: Просвещение, 1999.
Comments(0)