Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Some questions on educational and role model of information support for adult education

Research Article
DOI: 10.21661/r-130001
Open Access
International academic journal «Humanitarian»
Creative commons logo
Published in:
International academic journal «Humanitarian»
Author:
Chekin I.A. 1
Work direction:
[13.00.00] Педагогические науки
Rating:
Article accesses:
2835
Published in:
doaj
eLibrary.ru
КиберЛенинка
1 FSI of HE "Saint Petersburg Academy of the Investigative Committee of the Russian Federation"
For citation:
Chekin I. A. (2017). Some questions on educational and role model of information support for adult education. Humanitarian, 19-22. https://doi.org/10.21661/r-130001

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 37

Abstract

The article discusses some questions on methodological basis of educational and role model implementation of information support for adult education in the context of adaptation and role resonance. The author reveals the main principles on which the process of the educational and role model realization is based. Speaking of the educational and role model individuality he stresses that sensual obviousness of the educational and role model is relative, fragmentary and it plays a support role. According to the author it is important to pay much attention to gnoseological capacity of the educational and role model during the process of information support of adult education.

References

  1. 1. Алексеев С.А. Некоторые проблемы образования взрослого незанятого населения // Проблемы образования андрагогической компетентности специалистов постдипломного образования: Материалы второй международной научно-практической конференции кафедры педагогики и андрагогики (16–17 апреля 2002 г.). – СПб., 2002. – С.18.
  2. 2. Андрагогика: образовательная программа / С.-Петерб. акад. постдиплом. пед. образования, каф. педагогики и андрагогики; науч. ред.: С.Г. Вершловский]. – СПб.: Санкт-Петербургская академия постдипломного педагогического образования, 2004. – 26 с.
  3. 3. Башарина Л.А. Информационные технологии: Эволюция к новому качеству. – Социализация взрослых: Учебн. пособие. – СПб.: Спец. Лит, 2002 – 272 с.
  4. 4. Бердяев Н.А. Философия свободы: Сборник / Н. Бердяев. – Харьков: АСТ; Фолио, 2002. – 732 с.
  5. 5. Бранский В.П. Социальная синергетика и акмеология / В.П. Бранский, С.Д. Пожарский. – СПб.: Политехника, 2002. – 476 с.
  6. 6. Вершловский С.Г. Социализация взрослых: Учеб. пособие / Л.А. Башарина, Л.В. Бродянская, С.Г. Вершловский [и др.]; УПМ. – СПб.: СпецЛит, 2002. – 270 с.
  7. 7. Колин К.К. Информация и культура. Введение в информационную культурологию / К.К. Колин, А.Д. Урсул. – М.: Изд-во Стратегические приоритеты, 2015. – 288 с.
  8. 8. Сухобская Г.С. Понятие «зрелость социально-психологического развития человека» в контексте андрагогики // Новые знания. – 2002. – №4. – С. 17–20.
  9. 9. Тульчинский Г.Л. Самозванство. Феноменология зла и метафизика свободы. – СПб.: Изд-во РХГИ, 1996. – 412 с.
  10. 10. Урсул А.Д. На пути к опережающему образованию // Вести. Челябинская гос. академия культуры и искусств. – 2012. – №3. – С. 130–133.
  11. 11. Шопенгауэр А. Избранные произведения / Сост.; автор. вступ. ст. и примеч. М.С. Нарский. – М.: Просвещение, 1993. – 479 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.