Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Психологические проблемы адаптации одаренных детей

Proceeding
IV Международная научно-практическая конференция «Psychology and Pedagogics in the 21st century: theory, practice and perspectives»
Creative commons logo
Published in:
IV Международная научно-практическая конференция «Psychology and Pedagogics in the 21st century: theory, practice and perspectives»
Author:
Gali G. F. 1
Work direction:
Педагогическая и коррекционная психология
Rating:
Article accesses:
3298
Published in:
eLibrary.ru
1 FSAEI of HE "Kazan (Volga) Federal University"
For citation:
Gali G. F. (2016). Психологические проблемы адаптации одаренных детей. Psychology and Pedagogics in the 21st century: theory, practice and perspectives, 461-463. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article examines the psychological characteristics of gifted children, analyzed the causes of school difficulties, identified and justified the need to create certain conditions for successful adaptation of gifted children in educational establishments.

References

  1. 1. Юркевич В.И. Главная цель работы психолога с одаренными детьми / В.И. Юркевич [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http:// www.psyparents.ru/
  2. 2. Щебланова Е.И. Трудности в учении одаренных школьников / Е.И. Щебланова // Вопросы психологии. – 2003. – №3. – С. 132–145.
  3. 3. Ратнер Ф.Л. Проблемы личной одаренности в зарубежной и отечественной педагогике / Ф.Л. Ратнер // Социализация одаренных школьников в условиях современного социального столичного образовательного пространства: материалы круглого стола (Казань, февраль 2008 г.). – Казань: Школа, 2009. – С. 22–26.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.