Sotsial'no-pedagogicheskii potentsial narodnoi pedagogiki v sotsiokul'turnom vospitanii rebenka
Theses of Report
- Published in:
- International Extra-mural Online-conference «Actual problems of education fundamentalization»
- Authors:
- Shubina A. A. 1 , Krupkina K. A. 2
- Work direction:
- Общее направление
- Rating:
- Article accesses:
- 2531
1 FSAEI of HE "North-Caucasus Federal University"
2 GBPOU "Stavropol'skii kraevoi kolledzh iskusstv"
2 GBPOU "Stavropol'skii kraevoi kolledzh iskusstv"
- APA
For citation:
Shubina A. A., & Krupkina K. A. (Jan 1, 1900). Sotsial'no-pedagogicheskii potentsial narodnoi pedagogiki v sotsiokul'turnom vospitanii rebenka. Actual problems of education fundamentalization. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. Retrieved March 27, 2025, from https:/interactive-plus.ru/en/article/16529/discussion_platform
- Full text
- Metrics
Abstract
The article examines the impact of social and educational side of folk pedagogy in the socio-cultural upbringing of the child. Psycho-pedagogical science has developed approaches to understanding the phenomenon of folk pedagogy, revealing the conditions, forms and methods of education of children in the social and cultural space.
References
- 1. Белобрыкина О.А. Речь и общение. – Ярославль: Академия развития, 2008.
- 2. Лихачев Д.С. Письма о добром. – СПб.: Русско-Балтийский информационный центр БЛИЦ, 1999.
- 3. Мардахаев Л.В. Социальная педагогика: Учебник / Л.В. Мардахаев. – М.: Гардарики, 2005.
- 4. Мирдиянова Б.М. Нравственные аспекты народной педагогики в социализации личности // Современные проблемы науки и образования. – 2007. – №3.
Comments(0)