Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Methodical aspects of organization of computer testing as a form of pedagogical control (on the example of the mathematical block of disciplines)

Research Article
DOI: 10.21661/r-18085
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Authors:
Turkovskaya N. V. 1 , Abdrahmanova G. F. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
4165
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 BI of HE "Surgut State Pedagogical University"
For citation:
Turkovskaya N. V., & Abdrahmanova G. F. (2016). Methodical aspects of organization of computer testing as a form of pedagogical control (on the example of the mathematical block of disciplines). Interactive science, 72-78. https://doi.org/10.21661/r-18085

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 373.1

Abstract

The article analyzes the subject area of «Mathematics» for organization of test control of knowledge of pupils, analyses the main advantages and disadvantages of test control in the teaching of mathematics. Special attention is paid to the forms of test tasks in mathematics and to the methodical recommendations on the development and implementation of test control in the teaching of mathematics.

References

  1. 1. Аванесов В.С. Композиция тестовых заданий / В.С. Аванесов. – М.: Центр тестирования, 2002. – 239 с.
  2. 2. Гусев В.А. Психолого-педагогические основы обучения математике / В.А. Гусев – М.: Вербум-М, 2003. – 432 с.
  3. 3. Епишева О.Б. Общая методика преподавания математики в средней школе: Курс лекций: Учеб. пособие для студентов физ.-мат. спец. пед. ин-тов / О.Б. Епишева – Тобольск: Изд. ТГПИ им. Д.И. Менделеева, 1997. – 197 с.
  4. 4. Максимова О.А. Тестирование как одно из средств повышения мотивации изучения математики в высшей школе / О.А. Максимова, О.И. Жулина, А.В. Малыгина // Педагогика высшей профессиональной школы.
  5. 5. Морев И.А. Компьютерные технологии аттестации / И.А. Морев, А.П. Орешко // Парадигмы современного образования.
  6. 6. Ожегов С.И. Толковый словарь русского языка: 72500 слов и 7500 фразеологических выражений / С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова / Рос. АН, Ин-т рус. яз., Рос. фонд культуры. – М.: Азъ, 1992. – 944 с.
  7. 7. Педагогические измерения и мониторинг эффективности обучения (для слушателей Pedcampus) / Консалтинговая группа «Финиум». – М., 2014.
  8. 8. Пичурин Л.Ф. Методика преподавания математики в средней школе / Л.Ф. Пичурин. – М.: Просвещение, 1987. – 175 с.
  9. 9. Равен Д. Педагогическое тестирование: Проблемы, заблуждения, перспективы / Пер. с англ. Изд. 2-е, испр. – М.: Когито-Центр, 2001. – 142 с.
  10. 10. Ролина Е.Н. Тестирование как один из методов педагогического контроля знаний и умений студентов в преподавании истории // Парадигмы современного образования.
  11. 11. Турковская Н.В. Использование информационно-коммуникационных технологий в учебном процессе [Текст] / Н.В. Турковская, Е.В. Мелякова // Студент и наука – 2013: Мат-лы междунар. науч.-практ. конф. (Челябинск, 17–18 апреля 2013 г.). – Челябинск: Матрица, 2013. – С. 60–63.
  12. 12. Турковская Н.В. Теоретические особенности компьютерного тестирования как формы педагогического контроля [Текст] / Н.В. Турковская, Г.Ф. Абдрахманова // Научные исследования: от теории к практике: Материалы VI Междунар. науч.-практ. конф. (Чебоксары, 31 дек. 2015 г.) / Редкол.: О.Н. Широков [и др.]. – Чебоксары: ЦНС «Интерактив плюс», 2015. – №5 (6). – С. 135–138.
  13. 13. Челышкова М.Б. Теория и практика конструирования педагогических тестов / М.Б. Челышкова – М.: Логос, 2002. – 432 с.
  14. 14. Майоров А.Н. Теория и практика создания тестов для системы образования / А.Н. Майоров. – М.: Интеллект-Центр, 2001. – 296 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.