Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Method of forming correct gait and posture in students using physical exercises

Research Article
DOI: 10.21661/r-18152
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Authors:
Gilyasova M. H. 1 , Dankeeva E. V. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
4904
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Kabardino-Balkarian State University"
For citation:
Gilyasova M. H., & Dankeeva E. V. (2016). Method of forming correct gait and posture in students using physical exercises. Interactive science, 42-43. https://doi.org/10.21661/r-18152

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 378.147

Abstract

In this paper, we offer a material for practical use in the formation of correct posture and gait, as it should be and by what means it is necessary to develop it.

References

  1. 1. Анисимова Т.Г. Формирование правильной осанки и коррекция плоскостопия у дошкольников. – Волгоград: Учитель, 2009. – 146 с.
  2. 2. Ашмарин Б.А. Теория и методика физического воспитания. – М.: Просвещение, 1990. – 287 с.
  3. 3. Гавердовский Ю.К. Спортивная гимнастика. – М.: Советский спорт, 2005. – 420 с.
  4. 4. Лукина Г.Г. Коррекция и профилактика опорно-двигательного аппарата у детей дошкольного возраста в процессе физического воспитания: Автореф. дис. канд. пед. наук. – СПб., 2003. – 138 с.
  5. 5. Макланов А.Г. Общая психология. – Питер Пресс, 2008. – 581 с.
  6. 6. Кузнецов В.С. Т и МФК и С. – М.: ФиС, 2012. – 1-е изд. – 396 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.