Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Gender features of education of children of the advanced preschool age means of game activity

Research Article
DOI: 10.21661/r-18624
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Author:
Ermakova O. S. 1
Scientific adviser:
Gorbunova O. F.2
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
5968
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 Institute of Continuous Pedagogical Education of FSFEI of HPE "Katanov State University of Khakassia"
2 FGBOU VO "Khakasskii gosudarstvennyi universitet im. N.F. Katanova"
For citation:
Ermakova O. S. (2016). Gender features of education of children of the advanced preschool age means of game activity. Interactive science, 45-46. https://doi.org/10.21661/r-18624

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 373.24

Abstract

In article need of a subject role-playing game for gender education of children of the advanced preschool age is considered. The paper includes conclusions, which are interesting for educational specialists.

References

  1. 1. Градусова Л.В. Гендерная педагогика. – М.: Флинта, Наука, 2011. – 175 с.
  2. 2. Доронова Т.Н. Девочки и мальчики в семье и детском саду: Пособие для дошкольных образовательных учреждений. – М.: Просвещение, 2008.
  3. 3. Ильин Е.П. Пол и гендер. – СПб.: Лидер, 2005. – 321 с.
  4. 4. Коломинский Я.С. Мальчики и девочки. Знание сила. – М.: Владос, 2001. – 289 с.
  5. 5. Нагель О. О гендерном образовании дошкольников // Дошкольное воспитание. – 2008. – С. 33–38.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.