Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Коммуникативные особенности личности педагога

Proceeding
X International Research and Practice Conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Creative commons logo
Published in:
X International Research and Practice Conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Authors:
Galushko I. G. 1 , Galushko A. V. 1 , Ponamareva A. D. 1
Work direction:
Общая педагогика
Rating:
Article accesses:
1884
Published in:
eLibrary.ru
1 FSFEI of HE "Kuban State University"
For citation:
Galushko I. G., Galushko A. V., & Ponamareva A. D. (2017). Коммуникативные особенности личности педагога. Upbringing and education: theory, methods and practice, 9-10. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье рассмотрена проблема формирования коммуникативной компетентности учителя. Обоснована актуальность исследуемой темы. Перечислены основные элементы коммуникативной компетентности.

References

  1. 1. Волков Б.С. Психология педагогического общения: Учебник для бакалавров / Б.С. Волков, Н.В. Волкова, Е.А. Орлова. – Люберцы: Юрайт, 2016.
  2. 2. Дмитриева Л.А. Психология профессионального общения в следственной деятельности: Учебное пособие / Л.А. Дмитриева. – М.: Юнити, 2015.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.