Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Тесты учебной деятельности как средство формирования профессиональной компетенции студентов

Proceeding
II International Research-to-practice conference «Priority trends of science and education development». Volume 1
Creative commons logo
Published in:
II International Research-to-practice conference «Priority trends of science and education development». Volume 1
Author:
Senognoeva N.A. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
2224
Published in:
eLibrary.ru
1 FSAEI of HE "Russian State Vocational Pedagogical University"
For citation:

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

In this article we suggest an approach, by which testing becomes the mean of estimation of an educational activity allowing implementing “soft” educational model. Attractiveness of this mean of education results’ control is provided with the dimension which allows delivering objective quantitative and qualitative information about progress of education, to diagnose gaps and to predict success. In the process of testing the interaction between teacher’s and student’s activities is provided with the way of creating of the test on the one part, and its fulfillment and the interpretation of the results on the other.

References

  1. 1. Aвaнесов В.С. Композиция тестовых заданий / В.С. Аванесов. – М.: Адепт, 1998. – 217 с.
  2. 2. Беспалько В.П. Слагаемые педагогической технологии / В.П. Беспалько. – М.: Педагогика, 1986. – 192 с.
  3. 3. Володин Н.В. К методике составления тестов / Н В. Володин // Иностp. языки в школе. – 1972. – №1. – С. 36–43.
  4. 4. Выготский Л.С. Педагогическая психология / Л.С. Выготский; под pед. В.В. Давыдова. – М.: Педагогика, 1991. – 479 с.
  5. 5. Дaвыдов В.В. Проблемы развивающего обучения: Опыт теоретического и экспериментального исследования / В.В. Давыдов. – М.: Педагогика, 1986. – 240 с.
  6. 6. Майоров А.Н. Теория и практика создания тестов для системы образования (Как выбирать, создавать и использовать тесты для целей образования) / А.Н. Майоров. – М.: Народное образование, 2000. – 351 с.
  7. 7. Монахов, В. М. Проектирование и внедрение новых технологий обучения / В. М. Монахов // Советская педагогика. – 1990. – №7. – С. 17–22.
  8. 8. Сеногноева Н.А. Тесты учебной деятельности как основа реализации мягкой модели обучения // Формирование кадрового потенциала СПО – инновационные процессы на производстве и в профессиональном образовании: Сб. науч. тр. IX Междунар. науч.-практ. конф. (г. Екатеринбург, 16 февр. 2016 г.) / Под ред. С.А. Днепрова, А.В. Пивоварова, РГППУ. – Екатеринбург, 2016. – С. 86–92.
  9. 9. Сеногноева Н.А. Показатели тестов учебной деятельности как технологическая основа их конструирования. (Текст( / Н.А. Сеногноева // Открытое образование. – 2005. – №4. – C. 19–26.
  10. 10. Сеногноева Н.А. Тесты учебной деятельности как технология развития универсальных учебных действий учащихся // Ямальский вестник. – №3. – 2016 (8). – С. 39–45.
  11. 11. Сеногноева Н.А. Тесты учебной деятельности. Принципы конструирования и эффективность применения тестов учебной деятельности // Lambert Academic Publishing, Saarbrücken. – 2013. – 264 с.
  12. 12. Сидельникова Т.Т. Компьютерный контроль знаний при изучении социально-политических дисциплин / Т.Т. Сидельникова // Педагогика. – 2005. – №4. – С. 53–60.
  13. 13. Тестов В.А. «Жесткие» и «мягкие» модели обучения / В.А. Тестов // Педагогика. – 2004. – №8. – С. 35–39.
  14. 14. Сумина Т.Г. Модель формирования компетенций в изучении дисциплины «Методика воспитательной работы» // Формирование кадрового потенциала СПО – инновационные процессы на производстве и в профессиональном образовании [Текст]: Сб. науч. тр. сборник научных трудов IX Международной научно-практической конференции (Екатеринбург, 16 февраля 2016) / Под редакцией С.А. Днепрова, А.В. Пивоварова; РГППУ. – Екатеринбург, 2016. – С. 119–125.
  15. 15. Эрганова Н.Е. Педагогические технологии в профессиональном обучении: учебник для студ. учреждений высш. образования / Н.Е. Эрганова.( М.: Издательский центр «Академия», 2014.( 160 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.