Игры на уроках истории и обществознания как один из способов повышения мотивации школьников к изучаемому предмету (из опыта работы)
Proceeding


- Published in:
- II International Research-to-practice conference «Innovative technologis in science and education»
- Author:
- Starunskaya A.A. 1
- Work direction:
- Педагогика
- Rating:
- Article accesses:
- 1794
- Published in:
- eLibrary.ru
1 Belgorod Engineering Youth Boarding School
- APA
For citation:
Starunskaya A. A. (2017). Игры на уроках истории и обществознания как один из способов повышения мотивации школьников к изучаемому предмету (из опыта работы). Innovative technologis in science and education, 174-176. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.
- Full text
- Metrics
Abstract
The game is a kind of meaningful, unproductive activity, where the motive lies not in its result, but in the process itself. The use of gaming technologies in history and social studies classes, as the practice shows, enables individual students to deeply study historical and social science material and display their knowledge in a form different from the traditional answer (report, abstract, etc.), as well as will be prepared and successfully To hand over the GIA, in which, ultimately, the lea
Keywords
References
- 1. Данилов А.А. История России XX – начала XXI века. Учебник 9 класс / А.А. Данилов, Л.Г. Косулина, М.Ю. Брандт. – М., Просвещение, 2014. – 366 с.
- 2. Леонович А.В. Исследовательская деятельность как способ формирования мировоззрения // Народное образование. – №10. – М., 2015. – 11 с.
- 3. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Под ред. Е.С. Полат. – М., 2004. – 23 с.
- 4. Белгород в воспоминаниях белгородцев / А.Н. Крупенков. – Белгород, 2008. – 480 с.
Comments(0)