Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Игры на уроках истории и обществознания как один из способов повышения мотивации школьников к изучаемому предмету (из опыта работы)

Proceeding
XI International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Creative commons logo
Published in:
XI International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Author:
Starunskaya A.A. 1
Work direction:
Современные педагогические технологии
Rating:
Article accesses:
3123
Published in:
eLibrary.ru
1 Belgorod Engineering Youth Boarding School
For citation:
Starunskaya A. A. (2017). Игры на уроках истории и обществознания как один из способов повышения мотивации школьников к изучаемому предмету (из опыта работы). Upbringing and education: theory, methods and practice, 82-84. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

As noted in the philosophical encyclopedia, the game is a kind of meaningful, unproductive activity, where the motive lies not in its result, but in the process itself. Also, the term "game" is used to refer to a set of items or programs intended for such activities. The essence of the game lies in the fact that it is not the result, but the process itself, the process of experiences associated with gaming actions that is important.

References

  1. 1. Данилов А.А. История России XX–начала XXI века: Учебник 9 класс / А.А. Данилов, Л.Г. Косулина, М.Ю. Брандт. – М.: Просвещение, 2014. – 366 с.
  2. 2. Леонович А.В. Исследовательская деятельность как способ формирования мировоззрения // Народное образование. – М., 2015. – №10. – 11 с.
  3. 3. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Под редакцией Е.С. Полат. – М., 2004. – 23 с.
  4. 4. Белгород в воспоминаниях белгородцев / А.Н. Крупенков. – Белгород, 2008. – 480 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.