Игры на уроках истории и обществознания как один из способов повышения мотивации школьников к изучаемому предмету (из опыта работы)
Proceeding


- Published in:
- XI International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
- Author:
- Starunskaya A.A. 1
- Work direction:
- Современные педагогические технологии
- Rating:
- Article accesses:
- 3123
- Published in:
- eLibrary.ru
1 Belgorod Engineering Youth Boarding School
- APA
For citation:
Starunskaya A. A. (2017). Игры на уроках истории и обществознания как один из способов повышения мотивации школьников к изучаемому предмету (из опыта работы). Upbringing and education: theory, methods and practice, 82-84. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.
- Full text
- Metrics
Abstract
As noted in the philosophical encyclopedia, the game is a kind of meaningful, unproductive activity, where the motive lies not in its result, but in the process itself. Also, the term "game" is used to refer to a set of items or programs intended for such activities. The essence of the game lies in the fact that it is not the result, but the process itself, the process of experiences associated with gaming actions that is important.
Keywords
References
- 1. Данилов А.А. История России XX–начала XXI века: Учебник 9 класс / А.А. Данилов, Л.Г. Косулина, М.Ю. Брандт. – М.: Просвещение, 2014. – 366 с.
- 2. Леонович А.В. Исследовательская деятельность как способ формирования мировоззрения // Народное образование. – М., 2015. – №10. – 11 с.
- 3. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Под редакцией Е.С. Полат. – М., 2004. – 23 с.
- 4. Белгород в воспоминаниях белгородцев / А.Н. Крупенков. – Белгород, 2008. – 480 с.
Comments(0)