Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Вопросы активизации и организации познавательной деятельности студентов в медицинском вузе

Proceeding
II International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Creative commons logo
Published in:
II International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Authors:
Tolstykh E. M. 1 , Maliukov D. A. 1 , Zolotareva M. A. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1395
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE «Voronezh State Medical University named after N.N. Burdenko» of the Ministry of Public Health of the Russian Federation
For citation:
Tolstykh E. M., Maliukov D. A., & Zolotareva M. A. (2017). Вопросы активизации и организации познавательной деятельности студентов в медицинском вузе. Education and science in the modern context, 137-138. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Improving the quality of medical education means the introduction of new forms of education and information technologies in the educational process. An important aspect of individual work - preservation of direct contact of the student with the teacher in the conditions of application of innovative technologies. Effective cooperation of teachers of fundamental and clinical departments is necessary for successful fulfillment of interdisciplinary tasks by the student.

References

  1. 1. Педагогика и психология высшей школы: учебное пособие / М.В. Буланова-Топоркова [и др.]. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 544 с.
  2. 2. Выготский Л.С. Педагогическая психология / Л.С. Выготский. – М.: АСТ: Астрель: Люкс, 2005. – 671 с.
  3. 3. Дистанционные образовательные технологии в системе непрерывного профессионального образования / И.Е. Плотникова, С.Ю. Комова, С.И. Брежнев // Глобальный научный потенциал. – 2014. – №6 (39). – С. 24–27.
  4. 4. Никитин А.В. Проблема индивидуализации преподавания в высшей школе и способы ее решения / А.В. Никитин, Л.В. Васильева, Е.В. Гостева // Организационные и методические основы учебно-воспитательной работы в медицинском вузе: Сб. науч. статей. – Воронеж, 2010. – Вып. 2. – С. 279–282.
  5. 5. Толстых Е.М. Профессионально-психологическая подготовка студентов медицинских вузов / Е.М. Толстых, Н.В. Ищенко // Организационные и методические основы учебно-воспитательной работы в медицинском вузе: сб. науч. статей. – Воронеж, 2010. – Вып. 2. – С. 177–178.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.