Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Мотивация детей к занятиям спортом на этапе начальной спортивной подготовки

Proceeding
XI International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Creative commons logo
Published in:
XI International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Author:
Mineeva N. P. 1
Scientific adviser:
Malaia N. V.2
Work direction:
Физическое воспитание и здоровьесберегающая деятельность
Rating:
Article accesses:
1652
Published in:
eLibrary.ru
1 The Academy of Construction and Architecture FSBEI of HE "Don State Technical University"
2 FSBEI of HE "Don State Technical University"
For citation:
Mineeva N. P. (2017). Мотивация детей к занятиям спортом на этапе начальной спортивной подготовки. Upbringing and education: theory, methods and practice, 455-457. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье рассмотрены проблемы физиологического воспитания. Проанализированы характерные особенности физического развития человека. Выявлены и обоснованы способы привлечения детей к занятиям спортом.

References

  1. 1. Апанасенко Г.Л. Физическое развитие детей и подростков. – Киев: Здоровье,1985. – 80 с.
  2. 2. Бальсевич В.К. Физическая активность человека / В.К. Бальсевич, В.А. Запорожанов. – К.: Здоровья, 1987. – 226 с.
  3. 3. Настольная книга учителя физической культуры / Под ред. проф. Л.Б. Кофмана. – М.: Физкультура и спорт, 1998.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.