Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Гендерные различия подросткового буллинга

Proceeding
III International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice». Volume 1
Creative commons logo
Published in:
III International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice». Volume 1
Author:
Terekh E. I. 1
Scientific adviser:
Zharova D. V.1
Work direction:
Психология
Rating:
Article accesses:
2185
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Kozma Minin Nizhny Novgorod State Pedagogical University"
For citation:
Terekh E. I. (2017). Гендерные различия подросткового буллинга. Relevant lines of scientific research: theory and practice, 1(4), 203-205. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article discusses the actual problem of teen bullying. On the basis of domestic and foreign sources described gender differences in manifestations of bullying in boys and girls. The authors point out that boys and girls equally are participants in the bullying, but the style, the methods that they use for harassment differ: boys tend to demonstrate a more open, direct aggression, while girls are indirect and verbal aggression. A common understanding of gender differences in bullying will hel

References

  1. 1. Волкова Е.Н. Культурно-историческая теория Л.С. Выготского как методологическое основание для исследований подросткового буллинга [Текст] / Е.Н. Волкова, И.В. Волкова, Л.В. Скитневская // Теоретическая и экспериментальная психология. – 2017. – Т. 10. – №2. – С. 6–18.
  2. 2. Чижова С.Ю. Детская агрессивность: 100 ответов на родительские «почему?» [Текст] / С.Ю. Чижова, О.В. Калинина. – Ярославль: Академия развития, 2005. – 160 с.
  3. 3. Шалагинова К.С. Учет педагогом-психологом гендерных особенностей проявления буллинга как одно из условий эффективной профилактики [Текст] / К.С. Шалагинова // Материалы Международной научно-практической конференции «Актуальные проблемы современной гендерологии» (24 апреля 2014 г.). Вып. 9. – М. – Ставрополь, 2014. – С. 233–234.
  4. 4. Brzezinski, Melanie S. Gender differences in bullying and perceptions of bullying [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://rdw.rowan.edu/etd/1276/
  5. 5. Gender differences between teenagers regarding verbal bullying // European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences. – 2015. – Vol. 3. – №. 4. – Р. 70–77 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://cuu.su/Xj/
  6. 6. Griezel, L., Finger, L. R., Bodkin-Andrews, G. H., Craven, R. G., Yeung, A. S. Uncovering the structure of and gender and developmental differences in cyberbullying // The Journal of Educational Research. – 2012. – №105 (6). – Р. 442–455 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://eric.ed.gov/?id=EJ978815
  7. 7. Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) survey 2013/2014. Bullying among adolescents in the Russian Federation [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://cuu.su/Xh/
  8. 8. Lagerspetz, K. M. J., Bjorkqvist K., Peltonen, T. Is indirect aggression typical of females? Gender differences in aggressiveness in 11-to 12-year-old children // Aggressive Behavior. –1998. – №14 (6). – Р. 403–414 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://cuu.su/Xf/

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.