Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Razvitie informatsionnoi kompetentnosti budushchego menedzhera (napravlenie 44.04.01 "Pedagogicheskoe obrazovanie") pri realizatsii setevoi obrazovatel'noi programmy

Proceeding
DOI: 10.21661/r-467321
Open Access
III International Scientific and Practical Conference «Pedagogy and psychology: development prospects»
Creative commons logo
Published in:
III International Scientific and Practical Conference «Pedagogy and psychology: development prospects»
Author:
Eriomina A. P. 1
Work direction:
Теория и методика профессионального образования
Rating:
Article accesses:
1987
Published in:
eLibrary.ru
1 FSEI of HE "Orenburg State Pedagogical University"
For citation:
Eriomina A. P. (2017). Razvitie informatsionnoi kompetentnosti budushchego menedzhera (napravlenie 44.04.01 "Pedagogicheskoe obrazovanie") pri realizatsii setevoi obrazovatel'noi programmy. Pedagogy and psychology: development prospects, 67-71. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-467321

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Abstract: The article reveals the content of the information competence of the future manager as a significant result of professional training by the means of the network educational program. Based on the analysis of normative documents that are the sources of the content of the future manager's professional activities, the main requirements in the field of work with information and application of information and communication technologies were analyzed. The main indicators of development of the information competence of the future manager are determined and the results of the diagnosis of the level of its development for the 1st year undergraduates of Orenburg State Pedagogical University are presented.

References

  1. 1. Акимов А.М. К проблеме формирования информационной компетентности руководителя образовательной организации / А.М. Акимов // Современные наукоемкие технологии. – 2016. – №4–2. – С. 296–299 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.top-technologies.ru/ru/article/view?id=35821 (дата обращения: 14.02.2016).
  2. 2. Базаржапова Т.Ж. Модель совершенствования информационной компетентности педагога в условиях сетевого взаимодействия/ Т.Ж. Базаржапова, В.И. Ваганова // Вестник Бурятского государственного университета. – 2012. – №SA. – С.7–12.
  3. 3. Карпеченко А.С. Информационная компетентность как базовая составляющая профессиональной компетентности / А.С. Карпеченко // Наука и образование. – 2011. – №11.
  4. 4. Лапицкая Е.В. Содержание и структура субъектного опыта студентов в образовательной деятельности / Е.В. Лапицкая // Историческая и социально-образовательная мысль. – 2015. – №6. – С. 348–351.
  5. 5. Спасский О.С. Аналитические задачи и методы работы с управленческой информацией / О.С. Спасский // Телекоммуникации и информатизация образования. – 2002. – №3. – С. 73–82.
  6. 6. Тубеева Ф.К. Формирование информационной компетентности студентов – будущих бакалавров в образовательной среде педагогического вуза: Автореф. дис. … канд. пед. наук. – Владикавказ, 2016. – 23 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.