Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Особенности воображения у детей с нарушениями интеллекта

Proceeding
XIV International Scientific and Practical Conference «Modern education development: theory, techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
XIV International Scientific and Practical Conference «Modern education development: theory, techniques and practice»
Author:
Shevtsova N. D. 1
Scientific adviser:
Degaltseva V. A.1
Work direction:
Психологические аспекты педагогической деятельности
Rating:
Article accesses:
2214
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Aramvir State Pedagogical University"
For citation:
Shevtsova N. D. (2017). Особенности воображения у детей с нарушениями интеллекта. Modern education development: theory, techniques and practice, 104-106. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье рассказывается о специфических особенностях воображения у детей с нарушениями интеллекта, а также о причинах низкого уровня воображения. Актуальная коррекционно-воспитательная работа имеет возможность значимо сделать лучше степень сформированности фантазии у предоставленной категории детей.

References

  1. 1. Боровик О.В. Развитие воображения. Методические рекомендации. – М.: ООО «ЦГЛ «Рон», 2000. – 112 с.
  2. 2. Катаева А.А. Дошкольная олигофренопедагогика: Учеб. для студ. высш. учеб, заведений / А.А. Катаева, Е.А. Стребелева. – М.: Гуманит. изд. центр Владос, 2009. – 208 с.
  3. 3. Шамарина Е.В. Обучение детей с ЗПР. – М.: Гном и Д, 2010.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.