Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Актуальные вопросы психолого-педагогического сопровождения учащихся в условиях реализации ФГОС

Proceeding
XIV International Scientific and Practical Conference «Modern education development: theory, techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
XIV International Scientific and Practical Conference «Modern education development: theory, techniques and practice»
Author:
Maleev A. L. 1
Work direction:
Психологические аспекты педагогической деятельности
Rating:
Article accesses:
3101
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE (branch) "the Ural State University of Railway Transport"
For citation:
Maleev A. L. (2017). Актуальные вопросы психолого-педагогического сопровождения учащихся в условиях реализации ФГОС. Modern education development: theory, techniques and practice, 99-103. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

In article on the basis of analysis of modern educational practices, the necessity of creation of system of complex PSIKHOLOGO-pedagogical and valeological support of students at all stages of education from elementary to high school. Discusses the main directions of support of children and teenagers in the educational process of the school. Shown different approaches to the organization of activities of the psychologist in the process of maintenance.

References

  1. 1. Асмолов А.Г. Содействие ребенку – развитие личности // Новые ценности образования: забота – поддержка – консультирование. Вып. 6. – М.: Инноватор, 1996.
  2. 2. Газман О.С. Педагогика свободы: путь в гуманистическую цивилизацию XXI века. // Новые ценности образования: забота – поддержка – консультирование. Вып. 6. – М.: Инноватор, 1996.
  3. 3. Дети с ограниченными возможностями: Хрестоматия / Сост. Н.Д. Соколова. – М., 2002.
  4. 4. Захаров А.И. Неврозы у детей и психотерапия. – СПб., 2000.
  5. 5. Мир детства: подросток. – М., 1998.
  6. 6. Овчарова Р.В. Практическая психология в начальной школе. – М., 2001.
  7. 7. Овчарова Р.В. Технология практического психолога образования. – М., 2000.
  8. 8. Практическая психология образования / Под ред. И.В. Дубровиной. – М., 1998.
  9. 9. Рабочая книга школьного психолога / Под ред. И.В. Дубровиной. – СПб., 1998.
  10. 10. Шипицына Л.М. Комплексное сопровождение детей дошкольного возраста / Л.М. Шипицына [и др.]. – СПб., 2003.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.