Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Дидактические игры и игровые упражнения в формировании у дошкольников навыков грамматически правильной речи

Proceeding
III All-Russian Scientific and Practical Conference «Preschool education: experience, questions and future development»
Creative commons logo
Published in:
III All-Russian Scientific and Practical Conference «Preschool education: experience, questions and future development»
Author:
Rodionova L. N. 1
Work direction:
Организация воспитательно-образовательного процесса в ДОУ
Rating:
Article accesses:
2647
Published in:
eLibrary.ru
1 Al'met'evskii filial ChOU VO "Kazanskii innovatsionnyi universitet im. V.G. Timiriasova (IEUP)"
For citation:
Rodionova L. N. (2017). Дидактические игры и игровые упражнения в формировании у дошкольников навыков грамматически правильной речи. Preschool education: experience, questions and future development, 99-101. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Abstract: The article deals with the problem of forming grammatical correct speech skills in preschool children. With the help of the method of analysis of scientific literature, the process of forming the grammatical structure of speech in the scary preschool age is considered, and the features of didactic games and game exercises are established. The result is a conclusion about the role of play activity and didactic exercises for the development of grammatically correct speech.

References

  1. 1. Басина Е.З. Особенности психического развития детей 6–7-летнего возраста / Е.З. Басина, Т.А. Нежнова. – М.: Астрель, 2010. – 133 с.
  2. 2. Волосова Е.А. Развитие ребенка дошкольного возраста / Е.А. Волосова. – М.: АСТ, 2010. – 185 с.
  3. 3. Выготский Л.С. Развитие устной речи / Л.С. Выготский. – М.: Приор, 2016. – 199 с.
  4. 4. Гвоздев А.Н. Усвоение детьми грамматической стороны русского языка / А.Н. Гвоздев. – СПб.: Сфинкс, 2015. – 145 с.
  5. 5. Жуковская Р.И. Игра и ее педагогическое значение / Р.И. Жуковская. – М.: Класс, 2011. – 142 с.
  6. 6. Заболотная А.Н. Игры с правилами в детском саду / А.Н. Заболотная. – М.: Академия, 2010. – 139 с.
  7. 7. Карпова С.Н. Развитие речи и познавательных способностей дошкольников 6–7 лет / С.Н. Карпова. – М.: Речь, 2014. – 188 с.
  8. 8. Попова М.И. Развитие речи детей дошкольного возраста / М.И. Попова. – М.: Апрель, 2013. – 229 с.
  9. 9. Рыбников Н.А. Язык ребенка / Н.А. Рыбников. – М.: Класс, 2016. – 238 с.
  10. 10. Серебрякова Н.В. Методика работы по формированию грамматического строя речи / Н.В. Серебрякова. – М.: Апрель, 2013. – 229 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.