Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Становление женского образования и первые женские учебные заведения на Кубани в XIX–ХХ вв.

Proceeding
VII International Scientific and Practical Conference «Science and education: future development»
Creative commons logo
Published in:
VII International Scientific and Practical Conference «Science and education: future development»
Author:
Dubinin V. A. 1
Work direction:
История и политология
Rating:
Article accesses:
2249
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Aramvir State Pedagogical University"
For citation:
Dubinin V. A. (2018). Становление женского образования и первые женские учебные заведения на Кубани в XIX–ХХ вв. Science and education: future development, 24-25. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article is devoted to formation and development of public education in the Kuban region. In particular, the article actualizes attention to women's education and its formation in the South of Russia.

References

  1. 1. Петров П.Н. Сборник материалов для истории Имп. С.-Петербургской Академии Художеств за 100 лет ее существования. Т. 2. Послужной список из архива Акад. Художеств. – С. 415, 437.
  2. 2. Кубанские областные ведомости. 1888. – Июнь.
  3. 3. Кубанский курьер. – 1913. – 30 марта.
  4. 4. Фуфалько Б.В. Становление системы образования в Черномории в первой четверти XIX в. // Слово казака. – 2002. – №5.
  5. 5. Ратушняк В.Н. Из дореволюционного прошлого кубанского казачества. – Краснодар, 1993.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.