Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Rol' igr-poteshek v rechevom razvitii rebionka

Proceeding
DOI: 10.21661/r-468426
Open Access
XIII International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Creative commons logo
Published in:
XIII International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Author:
Danilova N. V. 1
Work direction:
Дошкольная педагогика
Rating:
Article accesses:
2282
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU "D/S 65"
For citation:
Danilova N. V. (2018). Rol' igr-poteshek v rechevom razvitii rebionka. Pedagogical experience: from theory to practice, 278-279. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-468426

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article describes about the specifics of the small folklore forms – poteshki. The author gives advice on how to effectively organize the work with the text of the nursery rhymes in the game with young children. Poteshka as one of the active forms of stimulation of speech.

References

  1. 1. Воспитание и развитие детей раннего возраста: Пособие для воспитателей дет. Сада /В.В. Гербова, Р.Г. Казакова [и др.]; под ред. Г.М. Ляминой. – М.: Просвещение,1981. – 224 с.
  2. 2. Слепцова И.С. Не робей, воробей! Детские игры, потешки, забавушки Вологодского края / И.С. Слепцова, И.А. Морозов. – М.: Вологодский научно-методический центр народного творчества. Российский союз любительских фольклорных ансамблей,1995. – 107 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.