Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Problems of forming student's culture of geometric scheme constructions in secondary school

Proceeding
DOI: 10.21661/r-469460
Open Access
XI International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Creative commons logo
Published in:
XI International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Author:
Popov K.A. 1
Work direction:
Педагогика общеобразовательной школы
Rating:
Article accesses:
1545
Published in:
eLibrary.ru
1 Volgograd State Social Pedagogical University
For citation:
Popov K. A. (2018). Problems of forming student's culture of geometric scheme constructions in secondary school. Upbringing and education: theory, methods and practice, 239-242. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-469460

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

In the process of solving geometric problems secondary school students often make mistakes. These mistakes are connected with poor-quality construction of an explanatory figure or scheme. This is due to the low level of formation of a student's common culture of geometric sheme constructions. This article discusses some of the problems associated with the formation of a culture of sheme construction in the process of geometric problems solving.

References

  1. 1. ЕГЭ-2017: Математика: 30 тренировочных вариантов экзаменационных работ для подготовки к единому государственному экзамену: профильный уровень / Под ред. И.В. Ященко. – М.: АСТ, 2017. – 135 с.
  2. 2. Материалы открытого банка заданий Федерального института педагогических измерений: сайт [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://fipi.ru/content/otkrytyy-bank-zadaniy-ege (дата обращения: 17.02.2018).
  3. 3. Воронина Л.В. Математическая культура личности / Л.В. Воронина, Л.В. Моисеева // Педагогическое образование в России. – 2012. – №3. – С. 37–44.
  4. 4. Концепция развития математического образования в Российской Федерации [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://минобрнауки.рф/документы/3894 (дата обращения: 17.02.2018).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.