Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Designing the strategy of pedagogical support in the course of mastering the study material by students: content-technological aspects

Proceeding
International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Author:
Kovrov V.V. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1307
Published in:
eLibrary.ru
1 Institute of Pedagogy, Psychology and Inclusive Education of Humanities-Pedagogical Academy (Brunch) FSAEI of HE "V.I. Vernadsky Crimean Federal University"
For citation:
Kovrov V. V. (2018). Designing the strategy of pedagogical support in the course of mastering the study material by students: content-technological aspects. Education and science in the modern context, 49-54. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article discusses theoretical issues related to ensuring the quality development of students' professional competences in psychological and educational prevention of deviant behavior of adolescents and young people; the content-technological aspects of the need for the teacher to develop well-adjusted pedagogical support strategies in the organization of the independent learning activity of the students, the development of the subject's position of students in the learning process, are updated.

References

  1. 1. Гогоберидзе А.Г. Теоретические основы развития субъектной позиции студента в условиях высшего профессионально-педагогического образования: Дис. … д-ра пед. наук: 13.00.08: Теория и методика профессионального образования [Текст] / А.Г. Гогоберидзе. – СПб., 2002. – 537 с.
  2. 2. Голованова Н.Ф. Технология педагогической поддержки / Общая педагогика [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://studentam.net/content/view/1694/127/ (дата обращения: 12.09.2018).
  3. 3. Ковров В.В. Педагогическая поддержка и сопровождение развития субъектной позиции курсанта в образовательном процессе // Вестник экономической безопасности. – 2018. – №2. – С. 294–301.
  4. 4. Педагогическая поддержка ребенка в образовании / Под ред. В.А. Сластенина, И.А. Колесниковой. – М.: Академия, 2006. – 288 с.
  5. 5. Ковров В.В. Системный и комплексный подходы в профилактике отклоняющегося поведения учащихся в аспекте обеспечения психологической безопасности образовательной среды // Международный журнал психологии и педагогики в служебной деятельности. – 2018. – №1. – С. 15–20.
  6. 6. Ковров В.В. Стимулирование проявления субъектной позиции в процессе освоения курсантами содержания учебных дисциплин профессиональной подготовки в вузе // Инновационные технологии в образовании и науке: Сборник материалов III Международной научно-практической конференции / Редколлегия: О.Н. Широков [и др.]. – 2017. – С. 96–100.
  7. 7. Ковров В.В. Субъектная позиция курсанта в обучении как условие успешности в профессионально-образовательной подготовке инспектора ПДН // Гуманитариум. – 2017. – №4 (5). – С. 23–26.
  8. 8. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки (специальности): 050407 Педагогика и психология девиантного поведения Специализация – Социальная педагогика [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.edu.ru/db-mon/mo/data/d_10/prm2062–1.pdf (дата обращения: 25.09.18).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.