Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Физическая самооценка подростков

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategy»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategy»
Authors:
Dumchene A. L. 1 , Babusis M.. 1
Work direction:
Физическое воспитание и здоровьесберегающая деятельность
Rating:
Article accesses:
969
Published in:
eLibrary.ru
1 Lithuanian Sports University
For citation:
Dumchene A. L., & Babusis M. (2019). Физическая самооценка подростков. Educational environment today: development strategy, 300-303. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В исследовании применен опросник физической самооценки (The Physical Self-Description Questionnaire – PSDQ-S). Опрошено 56 мальчиков 12 – 15 лет, систематически занимающихся на тренировках по футболу. Результаты показали, что за год занятий значимо (p < 0,05) улучшились такие параметры самооценки физического состояния как активность, выносливость, внешний вид, гибкость, здоровье, общая оценка физического состояния.

References

  1. 1. Barnes J.S. Social comparison in physical education: An examination of the relationship between two frames of reference and engagement, disaffection, and physical self-concept / J.S. Barnes, C.M. Spray // Psychology in the schools. – 2013. – Vol. 50. – pp. 1060–1072.
  2. 2. Deci E.L., Ryan, R. M. Self-determination theory / E.L. Deci, R.M. Ryan // The Handbook of Theories of Social Psychology / P.A.M. Van Lange, A.W. Kruglanski, E.T. Higgins (Ed.). – London: SAGE Publications Ltd. – 2012. – Vol. 1. – pp. 416–437.
  3. 3. Dumčienė A. Perceived Physical Competence and Its Expression / A. Dumčienė [et al.] // Contemporary Physical Education: An Interdisciplinary Context. – Kaunas: LSU, 2016. – p. 16.
  4. 4. Elliot A.J. Competence and motivation: Competence as the core of achievement // Handbook of competence and motivation / A.J. Elliot, C.S. Dweck. (Ed.). – New York: Guilford Press, 2005. – pp. 3–12.
  5. 5. Ericsson I. Motor skills and school performance in children with daily physical education in school – a 9-year intervention study / I. Ericsson, M.K. Karlsson // Scand J Med Sci Sports. – 2014. – Vol. 24. – pp. 273–278.
  6. 6. Fitzpatrick K. On being critical in health and physical education / K. Fitzpatrick, D. Russell // Physical Education and Sport Pedagogy. – 2015. – Vol. 20, №2. – pp. 159–173.
  7. 7. Inchley J. Adolescent obesity and related behaviours: trends and inequalities in the WHO European Region, 2002–2014 / J. Inchley, D. Currie, J. Jewell [et al.]. – Copenhagen: WHO Regional Office for Europe, 2017.
  8. 8. Papaioannou A.G. Teaching a holistic, harmonious and internal motivational concept of excellence to promote olympic ideals, health and well-being for all // Journal of Teaching in Physical Education. – 2017. – Vol. 36, №3. – pp. 353–368.
  9. 9. Peart N.D. The Physical Self-Description Questionnaire: furthering research linking physical self-concept, physical activity and physical education / N.D. Peart, H.W. Marsh, G.E. Richards // Parramatta: Annual Conference of the Australian Association for Research in Education. – 2005.
  10. 10. Ryan R.M. Self-determination theory and physical activity: the dynamics of motivation in development and wellness / R.M. Ryan, G.C. Williams, H. Patrick [et al.] // Hellenic Journal of Psychology. – 2009. – Vol. 6. – pp. 107–124.
  11. 11. Scarpa S. Influences of Perceived Sport Competence on Physical Activity Enjoyment in Early Adolescents / S. Scarpa, A. Nart // Social Behaviour and Personality. – 2012. – Vol. 40, №2. – pp. 203–204.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.