Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

«Воспитательно-образовательные возможности авторской песни на примере песни В.Моисеевой "О Войне" и песни "Гурзуф" из цикла песен В. Моисеевой «Крымские Арабески»»

Proceeding
DOI: 10.21661/r-555104
Open Access
Аll-Russian scientific and practical conference «Educational environment today: theory and practice»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Educational environment today: theory and practice»
Author:
Moiseeva V.V. 1
Work direction:
Организация воспитательно-образовательного процесса в ДОУ
Rating:
Article accesses:
1433
Published in:
eLibrary.ru
1 MBEI PCE "Oktyabrsk CMS" of Krasnogvardeysk region of the Crimea Republic
For citation:
Moiseeva V. V. (2021). «Воспитательно-образовательные возможности авторской песни на примере песни В.Моисеевой "О Войне" и песни "Гурзуф" из цикла песен В. Моисеевой «Крымские Арабески»». Educational environment today: theory and practice, 83-101. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-555104

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Today there is an acute problem of educating the creative potential of the younger generations, their artistic taste, preferences. Among the goals and objectives of education - the formation of artistic thinking (and as a variety - musical thinking) is very relevant. Therefore, the article considers some problems of the development of creative activity as the basis of artistic and musical thinking. Based on the study of the methodology of working on songs, it is necessary to determine the effectiveness of the influence of the author's song for voice and piano accompaniment on the formation of holistic ideas about the surrounding nature, the social environment of the cities of Crimea, the place of a person in it, self-esteem, the harmonious manifestation of patriotic feelings. Creation and testing of a song cycle as an accompanying material in solving the tasks of the regional component in education.

References

  1. 1. Моисеева В.В. Особенности работы в классе вокального ансамбля младших классов «Бусинки» // Педагогическое мастерство и педагогические технологии. – №2 (8): сборник материалов VIII Международной научно-практической конференции. – Чебоксары: Интерактив Плюс, 2016.
  2. 2. Моисеева В.В. Распевание – основа совершенствования детского певческого голоса. Работа над музыкальной фразой, стилем и художественным образом в произведениях малых форм разных эпох // Вопросы педагогики и психологии. – №9 (54): сборник статей по материалам LIV Международной научно-практической конференции. – М.: Интернаука, 2016.
  3. 3. Пекерская Е.М. Вокальный букварь. – М., 1996.
  4. 4. Свитова Т.В. Реализация системы эвристических методов в профессиональной подготовке музыканта-исполнителя: учебно-методическое пособие. – Самара: Инсомы-пресс, 2014.
  5. 5. Сонки С.М. История постановки голоса. – СПб.: Лань; Планета музыки, 2016. – 184 с.
  6. 6. Ушинский К.Д. Человек как предмет воспитания (Опыт педагогической антропологии). – М.: Первая Образцовая типография имени А.А. Жданова Главполиграфиздата при Совете Министров СССР, 1950.
  7. 7. Холопов Ю.Н., Музыкально-теоретические системы / Ю.Н. Холопов, Л. Кириллина, Т. Кюрегян. – М.: Композитор, 2006.
  8. 8. Холопова В.Н. Формы музыкальных произведений: учебное пособие. – 2-е изд., испр. – СПб: Лань, 2001. – 496 с. – ISBN 5-8114-0392-5.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.