Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Формирование навыков публичного выступления как основа коммуникативной культуры

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Author:
Khakimullina G. N. 1
Work direction:
Дополнительное (внешкольное) образование детей
Rating:
Article accesses:
532
Published in:
eLibrary.ru
1 МБУДО «ДМШ №1 им. П.И. Чайковского»
For citation:
Khakimullina G. N. (2022). Формирование навыков публичного выступления как основа коммуникативной культуры. Pedagogical experience: from theory to practice, 88-89. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Умение общаться и свободно выражать свои мысли является неотъемлемым качеством современного человека. Выступления на сцене являются основой успешной самореализации в будущем. Статья посвящена данному вопросу.

References

  1. 1. Андреев В.И. Деловая риторика / В.И. Андреев. – Казань, 1993.
  2. 2. Бадмаев Б.Ц. Выступление, беседа – всегда общение / Б.Ц. Бадмаев. – М., 2003.
  3. 3. Безменова Н.А. Теория и история риторики / Н.А. Безменова. – М.: Наука, 2001.
  4. 4. Николаев А. Очерки по истории фортепианной педагогики и теории пианизма / А. Николаев. – М.: Музыка, 2000.
  5. 5. Перельман Н. В классе рояля / Н. Перельман. – М.: Музыка, 2000.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.