Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

«Развитие эстетического восприятия у детей с нарушением зрения через ознакомление с природой»

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Authors:
Proskurina E. N. 1 , Drovnikova T. A. 1 , Rudneva S. V. 1 , Bolotskikh N. V. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
567
Published in:
eLibrary.ru
1 MADOU D/S 47 "Lesovichok"
For citation:

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Full–fledged aesthetic education is the environment that surrounds a child in kindergarten: a kindergarten building, a plot with its equipment and green spaces, a developing subject -spatial environment: furniture, toys, educational aids. But nature gives children the richest emotional experience. The main task in the aesthetic development of children with visual impairment by means of nature is the formation of a value–semantic perception of the world that helps to make a person higher, richer, more attentive.

References

  1. 1. Тимофеева И. Здравствуй, лето! / И. Тимофеева, Н. Щербина // Дошкольное воспитание. – 2002. – №7 – С. 22.
  2. 2. Богданец Т. Экологическое знание – первое представление о природном мире / Т. Богданец // Дошкольное воспитание. – 2003 – №12 – С. 52.
  3. 3. Пожиленко Е. Знакомим детей с окружающим и развиваем речь / Е. Пожиленко, Е. Игнатьева // Дошкольное воспитание. – 2005 ‒ №5 – С. 36.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.