«Развитие эстетического восприятия у детей с нарушением зрения через ознакомление с природой»
Proceeding


- Published in:
- International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
- Authors:
- Proskurina E. N. 1 , Drovnikova T. A. 1 , Rudneva S. V. 1 , Bolotskikh N. V. 1
- Work direction:
- Педагогика
- Rating:
- Article accesses:
- 567
- Published in:
- eLibrary.ru
1 MADOU D/S 47 "Lesovichok"
- Full text
- Metrics
Abstract
Full–fledged aesthetic education is the environment that surrounds a child in kindergarten: a kindergarten building, a plot with its equipment and green spaces, a developing subject -spatial environment: furniture, toys, educational aids.
But nature gives children the richest emotional experience. The main task in the aesthetic development of children with visual impairment by means of nature is the formation of a value–semantic perception of the world that helps to make a person higher, richer, more attentive.
Keywords
References
- 1. Тимофеева И. Здравствуй, лето! / И. Тимофеева, Н. Щербина // Дошкольное воспитание. – 2002. – №7 – С. 22.
- 2. Богданец Т. Экологическое знание – первое представление о природном мире / Т. Богданец // Дошкольное воспитание. – 2003 – №12 – С. 52.
- 3. Пожиленко Е. Знакомим детей с окружающим и развиваем речь / Е. Пожиленко, Е. Игнатьева // Дошкольное воспитание. – 2005 ‒ №5 – С. 36.
Comments(0)