Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Formation of the experience of safe behavior on the streets of the city in older preschool children through a story-role-playing game

Proceeding
International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Authors:
Dolgikh T. V. 1 , Fomenko S. A. 1 , Mamychenko A. I. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
715
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU "D/S 20 "Kalinka"
For citation:
Dolgikh T. V., Fomenko S. A., & Mamychenko A. I. (2023). Formation of the experience of safe behavior on the streets of the city in older preschool children through a story-role-playing game. Education and science in the modern context, 25-26. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article deals with the most effective form of work on the formation of skills of safe behavior on the streets of the city story-role-playing game, the structure of the management of gaming activities.

References

  1. 1. Борисова М. Игры как средство закрепления знаний детей о ПДД / М. Борисова // Дошкольное воспитание. – 2013. – №10. – С. 15–17.
  2. 2. Скоролупова О.А. Занятия с детьми старшего дошкольного возраста по теме «Правила и безопасность дорожного движения» / О.А. Скоролупова. – М.: Скрипторий 2003, 2004. – 80 с.
  3. 3. Токарев А.А. Влияние сюжетно-ролевых игр на развитие игровой деятельности у детей дошкольного возраста / А.А. Токарев, Ж.Р. Аленкина // Молодой ученый. – 2012. – №5. – С. 520–523.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.