Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Features of speech development of children of primary preschool age with visual impairment

Theses of Report
II International Scientific and Practical Conference «Society and Science: Future Development»
Creative commons logo
Published in:
II International Scientific and Practical Conference «Society and Science: Future Development»
Author:
Okuneva A. A. 1
Scientific adviser:
Gorbunova O. F.1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
452
Published in:
eLibrary.ru
1 FGBOU VO "Khakasskii gosudarstvennyi universitet im. N.F. Katanova"
For citation:
Okuneva A. A. (2023). Features of speech development of children of primary preschool age with visual impairment. Society and Science: Future Development, 85-88. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article reveals the results of an empirical study of the characteristics of speech activity in children of primary preschool age with visual impairment.

References

  1. 1. Выготский Л.С. Мышление и речь / Л.С. Выготский. – М.: Лабиринт, 2012. – 549 с.
  2. 2. Дружинина Л.А. Комплексное изучение дошкольников с нарушениями зрения: монография / Л.А. Дружинина. – Челябинск, 2007.
  3. 3. Плаксина Л.И. Психолого-педагогическая характеристика детей с нарушением зрения: учеб. пособие / Л.И. Плаксина. – М.: РАОИКП, 1999. – 32 с.
  4. 4. Плаксина Л.И. Теоретические основы коррекционной работы в детских садах для детей с нарушением зрения / Л.И. Плаксина. – М.: ГороД, 1998. – 262 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.